Esteu aquí

Animals de companyia i COVID-19

No hi ha evidència científica de que gats i gossos transmetin la malaltia a les persones

dimecres, 6 maig, 2020 - 05:45

Com es comentava en la notícia anterior relacionada, Una sola salut, un sol planeta, iniciem un seguit de píndoles informatives sobre tot allò que té a veure amb animals de companyia en l'actual context. Per això, l'equip tècnic dels Serveis Municipals de Salut Pública i Consum hem preparat aquesta presentació que us convidem a llegir.

En reprodïm un extracte: no hi ha evidència científica de que gats i gossos transmetin la COVID-19 a les persones. Els casos notificats d’animals positius ho eren perquè s’havien contagiat de les persones cuidadores o propietàries, les quals patien la COVID-19. La simptomatologia dels animals era lleu.

Els estudis experimentals demostren una capacitat limitada d’infectar uns animals als altres. La gent pot continuar convivint i gaudint dels seus aninals de companyia amb tranquil·litat i amb les precaucions d’higiene necessàries durant aquest període de confinament.

Cal consultar les fonts autoritzades (OMS  i Canal Salut Generalitat de Catalunya entre altres) per  tenir la informació correcta. Més informació a elprat.cat/salut

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 13 juny, 2025 - 11:45

El Prat acull la conferència final del projecte europeu EU Food Security Hub

El proper dimecres 19 de juny, de 9 a 14 h, el Centre Cívic Sant Jordi – Ribera Baixa acollirà la conferènci...

divendres, 13 juny, 2025 - 09:30

El Bicibox arriba a dues estacions de metro del Prat de Llobregat

L’AMB inaugura el servei als vestíbuls de Cèntric i Les Moreres, amb 27 i 25...