Esteu aquí

Alliberen 26 tortugues ibèriques d'aigua als Espais Naturals del Riu

Provinents del zoo de Barcelona i del CRARC

tortugues ibèriques d'aigua

Moment de l'alliberament de les tortugues provinents del zoo.

dilluns, 17 octubre, 2016 - 10:00

Avui al matí s'han alliberat als Espais Naturals del Riu -estanys de Cal Tet i Ca l'Arana- del nostre municipi 26 tortugues ibèriques d'aigua. 17 d'elles provenen del CRARC (Centre de Recuperació d'Amfibis i Rèptils de Catalunya) les altres 9 del zoo de Barcelona. 

El Consorci del Delta del Llobregat i el zoo van signar l’any 2012 un conveni per a la conservació de la tortuga d’aigua ibèrica (Mauremys leprosa), que es basa en la cria en captivitat d’aquesta espècie i el seu alliberament a les zones humides del delta per reforçar les poblacions naturals. El 2014 van néixer els primers exemplars, que transcorreguts dos anys ja estan preparats per ser alliberats.  
 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 octubre, 2025 - 09:15

Un icònic retrat a llapis del Potablava més pur, obra de Xavi Mateo, il·lustra el cartell de la 52a Fira Avícola del Prat

Al cartell se suma aquest any un mural de gran format inspirat en l'obra de...

divendres, 3 octubre, 2025 - 12:30

Estrella Damm i el Gremi de Restauradors del Prat celebren la 2a edició de la ruta de tapes ‘Del Prat al plat’

Del 3 al 19 d’octubre, 24 establiments del municipi oferiran tapes creatives...

dijous, 18 setembre, 2025 - 10:00

Arriba la segona edició de la ruta de tapes ‘Del Prat al plat’

L’esdeveniment gastronòmic se celebrarà del 3 al 19 d’octubre