Esteu aquí

180 persones fan servir els nous aparcaments gratuïts i vigilats per a bicicletes de la platja del Prat en els seus primers 4 dies de funcionament

L’Ajuntament del Prat va posar en marxa aquests aparcaments dijous passat, per tal de fomentar que la ciutadania es desplaci a la platja per mitjans sostenibles

Aparcament bicicletes platja

dilluns, 29 juny, 2020 - 14:30

Fins a 180 persones ja han utilitzat els nous aparcaments gratuïts i vigilats per a bicicletes i altres vehicles de mobilitat personal (VMP) que es van posar en marxa el passat dijous 25 de juny.

L’Ajuntament del Prat ha posat aquests aparcaments a disposició dels usuaris i usuàries de la platja per tal de fomentar que la ciutadania s’hi desplaci per mitjans sostenibles, en detriment dels vehicles de motor. A més, cal recordar que aquest estiu, per motius sanitaris, s'ha reduït el nombre de places d'aparcament de cotxes a la platja per controlar millor l'aforament i evitar les aglomeracions. 

Prop de la meitat de les persones que han fet ús fins ara d’aquests aparcaments són veïns i veïnes del Prat. La resta procedeixen majoritàriament d’altres municipis del Baix Llobregat, L’Hospitalet i Barcelona.

Els aparcaments es troben en dos punts diferents de la platja de Can Camins (les passeres 11 i 21). Fins al moment, el que ha registrat major ocupació és el de la passera 11, especialment en les franges horàries del migdia. En alguns casos, quan s’han omplert les places de l’aparcament de la passera 11, el personal municipal ha redirigit els usuaris i usuàries cap al de la passera 21.

El funcionament dels aparcaments de bicicletes i VMP

En arribar a l’aparcament, cal fer entrega de la bici o VMP. Després de ser identificats, es rep una polsera numerada com a resguard. A més de deixar els vehicles, s’hi poden guardar d’altres objectes relacionats (cadenats, cascos, llums, alforges, remolcs, cadiretes per als infants...). Quan marxem de la platja, es pot retirar la bicicleta o VMP lliurant la polsera. 

Els aparcaments funcionaran fins al 30 d’agost, de 10 a 18 h, cada dia de la setmana. A partir de les 18 h, les bicicletes o VMP que segueixin a l’aparcament, no es podran recollir fins a l'endemà. Els vehicles estaran guardats i s’hauran d'abonar el pagament dels costos de gestió, transport i emmagatzematge si se’n derivessin. 

El nombre de places és limitat, per la qual cosa és possible, que quan hi arribem, ja estiguin complets, de manera que és recomanable portar cadenat, per si hem de deixar la bici fora dels aparcaments.

Compartir

Noticies relacionades

Espais Naturals

divendres, 5 desembre, 2025 - 15:15

La Generalitat prohibeix els accessos al medi natural en 91 municipis, entre ells el Prat, com a mesura preventiva contra la pesta porcina

La mesura se suma al tancament dels Espais Naturals del Delta

divendres, 5 desembre, 2025 - 13:15

L’Ajuntament renova la vegetació a les mitjanes carrer Coronel Sanfeliu

Aquesta mesura en un eix central de la ciutat millora la biodiversitat,...
El Semàfor

dimarts, 2 desembre, 2025 - 11:45

Tancats provisionalment els accessos de Cal Tet - Ca l'Arana i el Semàfor - Carrabiners per prevenció per la pesta porcina africana

També se suspèn la visita d'aquest diumenge 7 de desembre a la Pineda de Can...