Més diners municipals per als estudiants

Immaculada Llopis Climent

Febrer 2017

Al ple municipal de gener es va aprovar una moció que demanava a la Generalitat la reducció de les taxes universitàries i l’augment de les beques per a estudiants, una moció sense cap implicació real i que surt de franc a l’Ajuntament. Nosaltres ens hi vam oposar per diversos motius. En el redactat d’aquesta, s’obviaven diversos aspectes importants i es feia un diagnòstic parcial de la realitat. S’hi obviaven fets tan rellevants com que Catalunya només representa el 15% de la població
universitària de l’Estat espanyol i únicament rep l’11% del total de les beques. Tampoc s’hi explica que des de l’any 2001 l’Estat ha incomplert la sentència del Constitucional que l’obliga a traspassar la gestió i els recursos de beques a la Generalitat en diverses ocasions i que suposaria més de 150 milions d’euros per a aquestes.

Aquesta moció ha estat presentada per l’equip de govern d’un dels ajuntaments amb més pressupost per habitant de Catalunya i que enguany només destinarà vint mil euros a aquestes beques. Si aquest tema ens preocupa de veritat, augmentem els recursos municipals que destinem a beques per ajudar els estudiants que ho necessiten i deixem-nos de politiqueria.

Immaculada Llopis Climent

Més opinió febrer 2017