Apliquem un seguit de mesures i canvis per mantenir serveis alhora que facilitem informació d’interés relativa a la situació excepcional
Mesures municipals
L'Alcalde de l’Ajuntament del Prat ha dictat un Ban Municipal, relatiu a les mesures preventives i organitzatives amb motiu del virus COVID-19, que es comunica a tota la ciutat.
L’Ajuntament ha decretat, mitjançant DEC/1696/2020, les mesures de prevenció i protecció en l’àmbit laboral de l’organització municipal per minimitzar els riscos de propagació i contagi del Coronavirus (COVID-19).
S'informa de que el Centre de Promoció Econòmica i l'Escola d'Oficis Delta romandran tancats al públic des de dilluns 16 de març i per un període de dues setmanes, prorrogables.
Qualsevol consulta que tingueu podeu enviar un correu electrònic al correu electrònic corresponent al servei:
Empreses i Emprenedoria: cpeempreses@elprat.cat o pratempren@elprat.cat
Servei Local d’Ocupació: slo@elprat.cat
Formació Ocupacional: formacio@elprat.cat
Economia Social: economiasocial@elprat.cat
Comerç: comerc@elprat.cat
Per a més informació referent a les mesures preses al Prat per contenir el coronavirus podeu visitar el web.
Mesures aprovades pel Govern espanyol de suport al sector empresarial
El Consell de Ministres va aprovar el dijous 12 de març un paquet de mesures excepcionals davant dels efectes que el Covid-19 està tenint en l’economia, les empreses i la societat en general, i avui les ha publicat al Butlletí Oficial de l’Estat. A continuació us en destaquem algunes:
Àmbit fiscal:
El Reial decret llei 7/2020 recull un règim transitori excepcional en l’àmbit dels ajornaments de deute tributari. Es tracta d’unes condicions transitòries en els terminis, condicions de l’ajornament que, a més, s’aplicaria excepcionalment a deutes que, per la seva naturalesa, la Llei General Tributària ordinàriament recull com a inajornables. Detalls sobre aquest règim transitori:
-
S’aplica a les declaracions-liquidacions i autoliquidacions que tinguin un termini de presentació i ingrés des de la data d´entrada del reial decret (13 de març de 2020) fins al 30 de maig de 2020, ambdós inclosos.
-
És requisit necessari per a la concessió de l´ajornament que el deutor sigui persona o entitat amb un volum d´operacions no superior a 6.010.121,04 euros en l´any 2019
-
El límit màxim susceptible d´ajornar amb dispensa de garanties és d´una quantitat igual a 30.000 euros, conjuntament per tots els deutes ajornats.
-
Les condicions de l’ajornament són una concessió de termini de sis mesos i la no meritació d´interessos durant els primers tres meses de l´ajornament.
-
Excepcionalment, s´aplica també durant el període transitori a deutes legalment inajornables, en concret: retencions i ingressos a compte (Models 111, 115 i 123); pagaments fraccionats de l´Impost sobre Societats (Model 202); Impost sobre el Valor Afegit (Model 303), en tots els casos, ja que legalment i sense aplicació del règim transitori, es pot només ajornar en el cas que s´acrediti que no s´han cobrat les quotes d´IVA repercutides.
-
LA AEAT indica al seu web les instruccions provisionals per sol.licitar aquests ajornaments a traves del següent link: Instruccions AEAT
-
La Agència Tributària ha publicat al seu web l’ampliació dels terminis en els procediments tributaris mitjançant un canvi normatiu imminent que contempli els procediments de declaració i autoliquidació: pàgina web
Àmbit laboral:
El Reial decret llei 7/2020, de 12 de març, preveu la mesura de poder prolongar el període d’activitat de les persones treballadores amb contractes fixos discontinus per als sectors del turisme i el comerç i l’hostaleria vinculats a l’activitat turística. Aquesta mesura preveu el següent:
-
Les empreses -excloent-ne el sector públic- que es dediquin a activitats enquadrades en els sectors del turisme, així com els del comerç i l’hostaleria (sempre que es trobin vinculades al sector turístic), que generin activitat productiva en els mesos de febrer, març, abril, maig, juny i que iniciïn o mantinguin en alta durant aquests mesos la ocupació de les persones treballadores amb contractes fixes discontinus, podran aplicar una bonificació durant aquests mesos del 50% de les quotes empresarials a la Seguretat Social, així com pels conceptes de recaptació conjunta de l’atur, FOGASA i formació professional.
-
Aquesta bonificació serà d’aplicació a tot el territori, tret de les comunitats autònomes de Illes Balears i Canàries, durant els mesos de febrer i març de 2020, on s’aplica una bonificació diferent durant els mesos de referència.
-
Es considera, amb caràcter excepcional, situació assimilada a accident de treball, exclusivament per al subsidi d’incapacitat temporal que reconeix el mutualisme administratiu, aquells períodes d'aïllament o contagi provocats pel Covid-19
Mesures econòmiques aprovades pel Govern de la Generalitat de suport al sector empresarial
El Govern de la Generalitat de Catalunya ha anunciat un primer paquet de mesures d’àmbit econòmic per mitigar els efectes negatius que la pandèmia del coronavirus està tenint i tindrà en les empreses catalanes:
-
Línia de crèdit per a les empreses: Obertura d’una linia de crèdit de 1.000 milions d’euros per millorar la liquiditat de les empreses, que es formalitzarà a través d’entitats financeres mitjançant l’aval de l’Institut Català de Finances (ICF) o d’Avalis de Catalunya. El Govern, assumirà el 75% del risc creditici de cada operació i les entitats financeres, el 25% restant. Finançament destinat per situacions de cas reducció de l’activitat productiva per tal que les empreses disposin de prou liquiditat per tenir capacitat de resistència amb l’objectiu de mantenir llocs de treball. El termini per retornar els préstecs serà de 4 anys, incloent-hi un any de carència.
-
Moratòria en l’impost sobre les estades turístiques: fins al mes de setembre en el pagament de l’impost sobre les estades en establiments turístics, que d’entrada les empreses haurien d’abonar a l’abril.
-
Reforçament de l’Oficina de Barreres a la Internacionalització: aquesta oficina treballa per a les empreses que tenen problemes per exportar o importar, fa un seguiment de l’evolució dels mercats (a través de les seves 40 oficines exteriors) i ajuda les empreses a buscar proveïdors alternatius a través del Portal de la Indústria.
-
Inclusió de la crisi sanitària al Fons de Contingència: aquest fons es es destina a atendre despeses no previstes inicialment en el pressupost d’empreses de sectors com salut o d’atenció a les persones, i que puguin sorgir al llarg de l’exercici.
Altres mesures i recursos
Hem realitzat una infografia amb un resum de com afecta el RD 463/2020 de 14 de març al comerç local, la podeu descarregar aquí.
El Consell de Relacions Laborals de Catalunya ha acordat un document de recomanacions per a empreses i persones treballadores sobre el coronavirus.
El compte de twitter del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya ha publicat un fil explicant les mesures adoptades pel SOC i relatives al funcionament dels seus serveis, el pots consultar aquí.
Mesures de grans empreses per paliar els efectes del coronavirus en pimes i autònoms: Naturgy ajornarà el cobrament de factures i Vodafone oferirà dades ilimitades: https://www.eleconomista.es/gestion-empresarial/noticias/10408235/03/20/Las-medidas-de-las-grandes-empresas-para-tratar-de-paliar-los-efectos-del-coronavirus-en-pymes-y-autonomos.html