Esteu aquí

Reclamacions pels talls elèctrics

A finals del passat mes de desembre, molts usuaris del Prat van patir talls de subministrament elèctric que, en alguns casos, van arribar fins a les 24 hores, segons es constata a les queixes rebudes a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC).

divendres, 1 febrer, 2002 - 01:00

Durant la darrera setmana de desembre, l'OMIC va rebre a prop de 100 queixes de persones que demanaven informació referent als tràmits a seguir per presentar una reclamació contra l'empresa elèctrica Fecsa- Endesa, responsable de les fallides en el servei. El problema va ser la interrupció del subministrament elèctric durant moltes hores o, al menys, les suficients per provocar que els aliments del congelador es fessin malbé.

Mediació amb Fecsa-Endesa
La indignació dels usuaris no va venir provocada només per la manca d'electricitat, sinó també per la manca d'informació i la impossibilitat de comunicar-se en condicions amb l'empresa elèctrica, que en una situació d'emergència com aquesta no donava resposta a les preguntes del seus clients. Durant diversos dies va ser pràcticament impossible contactar amb el telèfon de la companyia Fecsa-Endesa.
L'Ajuntament del Prat, amb la finalitat d'ajudar els usuaris i les usuàries que han tingut pèrdues a conseqüència dels talls de subministrament elèctric, va decidir iniciar un procés de mediació amb Fecsa-Endesa per tal que els afectats siguin indemnitzats segons correspongui en cada cas. Si aquesta mediació no donés resultats satisfactoris, s'informarà els interessats de la possibilitat de presentar una reclamació davant la Junta Arbitral de Consum. A més es traslladaran les denúncies al Departament d'Indústria de la Generalitat perquè, segons les seves competències, prengui les mesures adients per tal que aquests fets no tornin a passar. D'altra banda, les persones que així ho vulguin poden utilitzar directament la via judicial, que és la que correspon per demanar danys i perjudicis.
Segons una nota emesa pel Departament d'Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat, arran de les apagades, el Govern català ha incoat tres expedients sancionadors a Fecsa-Endesa. No obstant això, és recomanable que tots els afectats presentin un escrit de denúncia perquè d'aquesta manera l'Administració tindrà constància fefaent de la magnitud dels danys.
Els afectats que desitgin la mediació de l'Ajuntament han de presentar una reclamació per escrit a l'Oficina d'Informació i Atenció al Ciutadà (OIAC) o a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC). La reclamació l'ha de signar el titular del contracte i s'hi ha d'adjuntar una còpia d'una factura de l'electricitat.
Si s'han tingut danys (aliments fets malbé, avaries d'electrodomèstics, ascensors, calefaccions, etc.) cal presentar factures de reparació o tiquets de compra. També és convenient adjuntar tiquets de compra dels aliments.

MARGA PORCEL

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 2 maig, 2024 - 14:00

Focus Group Logística-Mobilitat

El laboratori de logística i mobilitat del Prat és un espai de treball compartit entre agents públics i privats del sector per afrontar nous reptes de la logística i la mobilitat del futur.  ...