Esteu aquí

Aules de natura

Deu alumnes de quart d'ESO del taller de diversitat de l'institut Salvador Dalí col·laboren amb el Departament de Medi Ambient de l'Ajuntament en tasques de manteniment i millora dels espais naturals del municipi.

dissabte, 1 novembre, 2003 - 01:00

Aquesta col·laboració és una prova pilot que pretén apropar els alumnes a la realitat dels espais naturals del nostre municipi, alhora que aprenen a valorar-ne la importància, adquireixen nous coneixements en el camp de la biologia i practiquen tècniques de manteniment i preservació de la flora i fauna pròpia del delta del Llobregat.L'alumnat que participa en aquest programa farà un treball pràctic cada divendres, de 9 a 14 h, al llarg de tot el curs acadèmic. Les feines es desenvolupen en diferents espais: a la platja protegida, al tram de davant del futur Parc Litoral i de la zona militar, al camí del Sorral, al viver de planta autòctona i a l'hàbitat natural del seu centre docent, l'IES Salvador Dalí, on hi ha, des de fa anys, una bassa envoltada de vegetació de diferents ambients del delta del Llobregat. Un cop sobre el terreny, els tècnics de Medi Ambient de l'Ajuntament s'encarreguen d'explicar les feines a realitzar, així com de supervisar-les.

Tasques diverses

Les tasques que desenvolupen els alumnes són ben diverses. A la platja han d'eliminar vegetació exòtica i controlar la vegetació aquàtica de les basses de rereduna. Al camí del Sorral han de treure les males herbes de les plantacions dels talussos del camí, han de refer els escocells dels arbres i han de fer replantacions dels arbusts morts. Al viver, la tasca principal serà posar en testos les plantes aquàtiques per facilitar-ne el cultiu i la plantació posterior en espais naturals. Finalment, a l'hàbitat natural de l'IES Salvador Dalí, els alumnes del taller es dedicaran al manteniment de les plantacions i de la bassa, així com a la neteja de l'espai, unes activitats que es faran de manera coordinada amb els professors responsables de l'hàbitat.

 

 

 

Compartir

Noticies relacionades

sortidor_llac

dijous, 15 maig, 2025 - 14:15

Entra en funcionament el sortidor del llac del Parc de la Solidaritat

Des de 2023, no estava actiu amb motiu de la sequera

dimecres, 14 maig, 2025 - 11:30

Els ajuts de menjador escolar per al curs 2025-2026 es podran tramitar del 15 al 31 de maig

La sol·licitud només es pot fer telemàticament a través de l’aplicatiu...

dimecres, 14 maig, 2025 - 09:30

El "Connecta Jove" torna a fomentar l’aprenentatge i la interacció entre jovent i gent gran en l’àmbit de les noves tecnologies

Alumnat de diferents instituts ha impartit sessions sobre eines digitals als...