Esteu aquí

Els judicis ràpids arriben al Prat.

El dia 28 d'abril passat va començar el procediment per a l'enjudiciament ràpid d'unes faltes i uns delictes determinats.

diumenge, 1 juny, 2003 - 02:00

La Junta de Jutges dels jutjats del Prat de Llobregat ha acordat un seguit de mesures d'organització interna i de coordinació amb el Cos Nacional de Policia i amb la Policia Local per posar en marxa aquest nou procediment. Per aquest motiu, abans d'implantar-lo, la degana dels jutjats del Prat, Cristina Ferrando, va mantenir una reunió amb els responsables de tots dos cossos policials.

Aquest nou procediment neix d'una reforma parcial de la Llei d'Enjudiciament Criminal que té com a intenció agilitar la resposta judicial en unes conductes penals determinades que generen inseguretat ciutadana, amb una rellevància especial en concepte de delictes flagrants i amb una marcada incidència en els supòsits de violència domèstica, furts, robatoris, robatoris d'ús de vehicles i delictes contra la seguretat del trànsit, com ara la conducció de vehicles amb índexs elevats d'alcoholèmia.

Això significa que qualsevol dels delictes i les faltes ressenyats en el paràgraf anterior es podrà jutjar en un termini no superior a quinze dies després que s'hagi comès el delicte o la falta, sempre que abans hagi tingut lloc la detenció o la imputació del presumpte responsable.

 

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 13 octubre, 2026 - 12:15

El projecte Més Pratencs impulsa la millora de l’asfalt del Polígon Pratenc

L’actuació als carrers 100 i 114 forma part del Pla de Modernització dels...

divendres, 9 octubre, 2026 - 11:00

Lectores: quan un taller de lectura es converteix en una xarxa de companyia i participació

El grup Lectores, format per cinc persones de més de 65 anys del barri, es...

dijous, 8 octubre, 2026 - 18:00

L’Artesà inicia la temporada d'octubre a gener amb una bona acollida inicial per part de la ciutadania

La nova temporada d'octubre a gener del Teatre L'Artesà ha tornat a començar...