dijous, 1 maig, 2003 - 02:00
Les obres, que van començar al final del 2000, han tingut com a objectiu resoldre alguns problemes que presentava aquest carrer, com ara la inseguretat del trànsit (especialment els girs a l'esquerra i les incorporacions) i dels vianants als passos de zebra. A més, les voreres tenien diverses dimensions i estaven fetes malbé per les arrels dels pins, les branques dels quals eren moltes vegades massa a prop dels edificis. D'altra banda, les jardineres eren obsoletes i difícils de mantenir. Finalment, calia renovar les envellides instal·lacions de serveis (clavegueram, telefonia, electricitat, gas, aigua i enllumenat), i també instal·lar-hi fibra òptica.
Mitjana elevada amb arbres
La nova Carretera de la Marina disposa d'una mitjana elevada de dos metres d'amplada i dues calçades de cinc metres. A la mitjana hi ha una filera d'arbres (plàtans), els nous fanals i la senyalització del trànsit, i a més permet protegir i agilitar les diferents maniobres dels vehicles, i també els passos de vianants.
Un dels aspectes de la reforma que crida més l'atenció és la substitució dels pins per tipuanes i arbres de l'amor, ja que va quedar demostrat que el pi no és l'arbre més adequat per a les voreres estretes i molt transitades. Molts veïns s'havien queixat de la resina que embrutava els vehicles i les persones, de la pinassa que s'acumulava al carrer i del deteriorament del paviment, esquerdat i aixecat per la força de les arrels. Abans de retirar els pins es va analitzar la situació de cadascun, i se'n van poder trasplantar trenta-dos a un altre lloc. En total, la nova Carretera de la Marina té 142 arbres nous. La reforma integral d'aquest carrer ha representat una inversió de més de 4.800.000 euros.
Redacció
divendres, 5 desembre, 2025 - 15:15
divendres, 5 desembre, 2025 - 13:15
dimarts, 2 desembre, 2025 - 11:45