Esteu aquí

El Prat es mou contra la guerra

Molta gent del Prat, vinculada a alguna associació o a títol individual, ha participat en els diversos actes convocats a la ciutat contra la intervenció militar en la crisi de l'Iraq.

dimarts, 1 abril, 2003 - 02:00

Un dels primers i més significatius actes contra la guerra va ser el dejuni de 24 hores que, el 8 de febrer passat, es va organitzar a la plaça de Pau Casals. Una setmana després, milers de ciutadans del Prat van anar a Barcelona per participar en la multitudinària manifestació contra la guerra, una protesta que va ser simultània a moltes ciutats del món.

Al Prat, cada dissabte s'ha fet, des del mes de febrer, una concentració per guardar cinc minuts de silenci, a la plaça de la Vila, a les 12 h, per rebutjar la guerra, mentre que durant tot el matí es recullen signatures d'adhesió als moviments que estan a favor de la pau. Algunes entitats, com l'Associació de Veïns Sant Cosme i Sant Damià, també recullen signatures en els seus locals.

També cal destacar la cadena humana formada per gairebé 2.500 estudiants dels instituts de la ciutat, organitzada el 6 de març passat i que va discórrer per l'avinguda Verge de Montserrat i va finalitzar a la plaça de Catalunya, on es va llegir un manifest.

També, per a qui volgués conèixer més de prop les claus del conflicte, s'han celebrat conferències, xerrades i col·loquis al respecte, amb persones que han viatjat recentment a l'Iraq o catedràtics universitaris experts en dret i política internacional. La biblioteca municipal Antonio Martín i el centre cívic Jardins de la Pau han estat escenaris d'alguns d'aquests actes. Finalment, s'han organitzat diverses campanyes d'enviament de correus electrònics i postals al president del govern espanyol, per retreure-li el seu suport a una intervenció militar en el conflicte i demanar-li un canvi de posició.

Posa-t'hi en contacte...

Col·lectiu de pratencs i pratenques contra la guerra
Persones de contacte: Francesc Cazorla (933 700 209) i Josep Monés (933 791 401)

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 1 octubre, 2026 - 11:00

L’Ajuntament obre a la ciutadania l’elaboració del manifest institucional del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones

La sessió participativa tindrà lloc l’1 d’octubre i està oberta a tota la...

dimecres, 30 setembre, 2026 - 12:15

Nou club de lectura sobre temes de salut

A proposta de les participants a l'Aula de Salut, s'inaugura el Club de...

dimecres, 23 setembre, 2026 - 17:45

La Festa Major tindrà punts liles a l’espai de concerts del pàrquing de l’estació

Els dies 25 i 26 de setembre, un equip de cinc professionals i l’equip de...