Esteu aquí

Control de la velocitat al nucli urbà

Durant la segona quinzena del mes de febrer, la Policia Local va controlar per radar la velocitat dels vehicles dins del nucli urbà i va denunciar els conductors que no van respectar el límit assenyalat. També s'han continuat fent controls d'alcoholèmia.

dissabte, 1 març, 2003 - 01:00

Dins de la ciutat i per tal de respectar els vianants i reduir el risc d'accident, és molt important que el conductor adeqüi la velocitat a les circumstàncies de cada moment, de manera que pugui aturar el vehicle davant qualsevol obstacle inesperat. No tan sols cal respectar el límit de velocitat. Així ho reflecteix la Llei de seguretat viària, que també insisteix que, a més de circular a poc a poc, el conductor ha d'aturar el vehicle, si cal, quan hi hagi vianants a la calçada o quan sigui possible que hi irrompin. Sobretot si es tracta de nens, vells, persones cegues o gent amb discapacitats.

Posem per cas que la velocitat genèrica per circular per la ciutat, en absència de senyals que obliguin a reduir-la, és de 50 km/h. Si un vehicle s'acosta a aquesta velocitat a una escola o a un pas de vianants, o passa per un carrer estret amb vehicles estacionats, la velocitat genèrica serà excessiva i inadequada a les circumstàncies del moment. Per això, el conductor, al qual la llei atorga la responsabilitat respecte del vianant, haurà de reduir la velocitat.

A més dels controls per radar de la velocitat dins la ciutat, la Policia Local continua aplicant el programa de controls d'alcoholèmia que es fan periòdicament als carrers del Prat.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 5 juny, 2026 - 12:45

El Mercat Municipal del Prat acull l’exposició 'Espigolar per transformar' contra el malbaratament alimentari

L'exposició itinerant, que ja ha superat els 12.000 visitants a Catalunya, es...

dijous, 4 juny, 2026 - 12:30

El Prat presenta les actuacions finançades amb fons Next Generation per impulsar un model turístic sostenible al Delta del Llobregat

El municipi ha executat diverses intervencions en natura, mobilitat i...

dimarts, 2 juny, 2026 - 13:45

L'Ajuntament intensifica la neteja de carrers i contenidors a l’estiu

El servei de baldeig amb aigua s’intensifica i es farà cada 10 dies, mentre...