Esteu aquí

Ús del casc i del cinturó

La Policia Local del Prat va dur a terme, entre el 25 i el 29 de novembre passats, una campanya de seguretat viària per controlar la utilització del casc i del cinturó de seguretat.

dimecres, 1 gener, 2003 - 01:00

La Policia Local del Prat va dur a terme, entre el 25 i el 29 de novembre passats, una campanya de seguretat viària en la qual va controlar d'una manera prioritària la utilització del casc per part dels conductors i els passatgers de motos i ciclomotors, i també la utilització del cinturó de seguretat per part dels ocupants dels vehicles obligats legalment a dur-los posats.
La Policia Local ha observat que la utilització del casc és majoritària, però la del cinturó se situa al voltant del 50 % en el cas dels conductors, i és molt inferior en el cas dels ocupants, especialment en els dels seients posteriors. Al Prat, no obstant això, la mitjana és la mateixa que la de Catalunya.
Cal recordar que en un xoc a poca velocitat l'ús del casc i el cinturó redueix en el 50 % la gravetat de les lesions. Augmentar en el 95 % l'ús del cinturó i dels sistemes de retenció per a nens petits reduiria el nombre de víctimes mortals a l'any a Catalunya en 150.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 13 juny, 2025 - 11:45

El Prat acull la conferència final del projecte europeu EU Food Security Hub

El proper dimecres 19 de juny, de 9 a 14 h, el Centre Cívic Sant Jordi – Ribera Baixa acollirà la conferènci...

divendres, 13 juny, 2025 - 09:30

El Bicibox arriba a dues estacions de metro del Prat de Llobregat

L’AMB inaugura el servei als vestíbuls de Cèntric i Les Moreres, amb 27 i 25...