Esteu aquí

La sequera impedeix captar aigua del riu

L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) de la Generalitat situa la prohibició a partir de l'1 d'agost.

dilluns, 25 juliol, 2005 - 14:40

La prolongada sequera ha situat el riu Llobregat en crisi, fins al punt que l'ACA prohibirà fer captacions d'aigua fluvial en el seu tram final (vall baixa i delta).

Aquesta mesura afecta els regants de la dreta del Llobregat i a Aigües de Barcelona, que té una planta potabilitzadora a Sant Joan Despí.

L'empresa subministradora podrà compensar part de la pèrdua amb captacions de l'aqüífer. Pel que fa als regants, l'ACA ha posat a la seva disposició aigua procedent de les depuradores de Sant Feliu i del Prat (Depurbaix).

En aquest sentit, el sindicat agrari Unió de Pagesos considera que aquesta aigua procedent de les depuradores conté massa salinitat i que pot fer malbé les collites.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 5 maig, 2026 - 11:15

Es posa en servei la renovació del carrer Enric Borràs, amb voreres més amples, millor accessibilitat, més arbres i infraestructures renovades integralment

La reforma ha suposat una inversió d’1,5 milions d’euros i ha permès entre d...

dilluns, 27 abril, 2026 - 12:15

Oberta la convocatòria per al sorteig de 95 nous pisos de lloguer assequible a l’Eixample Sud

Les persones inscrites al registre d’habitatge protegit ja poden apuntar-se...

dilluns, 13 abril, 2026 - 12:30

S’inicien millores de reparació a la B-250 (Ronda Llevant) en horari nocturn

Els treballs s’executaran de nit, del 13 al 17 d’abril, i sempre es mantindrà...