Esteu aquí

Liciten la barrera contra la intrusió salina al delta

Les obres estan pressupostades en 7 milions d'euros i duraran 36 mesos.

dijous, 7 abril, 2005 - 13:06

Depurbaix SA, empresa pública participada pel Ministeri de Medi Ambient i l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) de la Generalitat, ha licitat les obres per a la construcció de la barrera hidràulica per evitar la intrusió d'aigua marina en l'aqüífer profund del delta del Llobregat, per un valor de 7 milions d'euros i un termini d'execució de 36 mesos. Aquest projecte és pioner a Europa i, fins ara, només se n'havia fet un de similar a Califòrnia (EUA).

L'excessiva explotació de l'aqüífer profund del delta del Llobregat i les obres de construcció de les noves dàrsenes de la Zona Franca del Port de Barcelona van afavorir, a partir dels anys 70 del segle XX, la seva salinització, amb conseqüències evidents sobre la qualitat química de l'aigua. En els darrers anys, aquesta situació s'ha anat agreujant, detectant-se un gran augment de l'aigua d'origen marí cap a l'interior de l'aqüífer profund del delta.
 
El projecte de barrera hidràulica  consisteix primerament en un tractament de l'aigua de la depuradora (desbast, microfiltració, osmosi inversa i raigs UVA) i amb la seva barreja amb aigua potable per aconseguir les condicions adequades per a la seva infiltració en diversos pous (en aquesta primera fase, la barrera comptarà amb 4 pous al polígon Pratenc, però en la segona fase se n'hi afegiran molts més).

La injecció d'aigua en els pous, situats a la falca de penetració salina, permet elevar el nivell de l'aigua de l'aqüífer i evitar així la intrusió de l'aigua salada del mar.

Podeu consultar informació exhaustiva sobre aquest projecte al Centre d'Informació del Pla Delta.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 6 febrer, 2026 - 17:00

Acaba la Fira de la FP del Baix Llobregat, que ha acollit més de 16.000 alumnes durant quatre dies a la Granja de la Ricarda

Alumnat i famílies del Prat i de tota la comarca han pogut conèixer una...

dijous, 5 febrer, 2026 - 13:15

L’Ajuntament del Prat, en col·laboració amb Pimec, referma el seu compromís amb el comerç local amb la iniciativa ElPratVal

El projecte permetrà a la ciutadania adquirir vals de 10 € per només 6 € i...

dimecres, 28 gener, 2026 - 12:45

Noves formacions per ampliar els Punts Liles de la ciutat

Aquesta ampliació vol consolidar una xarxa de proximitat preparada per...