Esteu aquí

Joves autors de pintades i grafits reparen el dany

Els infractors substitueixen les sancions econòmiques per programes cívics i educatius.

dimarts, 11 abril, 2006 - 10:45

L'ordenança municipal de Civisme i Convivència Ciutadana del Prat estableix sancions per als autors de grafits i pintades a les façanes, un tipus de vandalisme massa habitual a moltes ciutats.

D'entre els joves amb expedients sancionadors oberts per la Policia Local del Prat, alguns s'acullen al Programa de Mediació i Reparacions a la Comunitat, que els permet substituir les sancions econòmiques per programes cívics i educatius de reparació del dany, amb l'autorització dels pares en el casos dels menors.

Amb aquest programa es pretén que els joves siguin capaços d'assumir els valors de la convivència i el civisme, entendre les conseqüències de les seves accions i comprometre's a no reincidir.

El programa es construeix a través de diverses entrevistes individuals (en el cas de  menors, també amb els pares) i de tallers de diàleg cívic. A més, els joves  fan diversos treballs en relació a la convivència i al civisme.

En benefici de la comunitat
En aquests moments, un grup de 10 joves d'entre 16 i 18 anys estan fent diverses sessions d'activitats en benefici de la comunitat, com la neteja de parets i adequació i manteniment  de diverses aules de l'entitat SAO - Prat  (Suport - Aprenentatge - Orientació ), que promou projectes educatius orientats a infants i joves amb dificultats socials, i que col·labora intensament amb el Programa de Mediació. Aquestes activitats (entre 2 i 4 sessions, en funció dels danys ocasionats) es fan els dissabtes.

Aquest projecte té el suport del Departament de Justícia de la Generalitat, com a resultat  del treball conjunt dels programes de Mediació de l'Ajuntament i de Justícia Juvenil. Fruit d'aquesta col·laboració, Justícia subvenciona un monitor que acompanya els joves en aquestes activitats, ja que tres dels deu joves participants tenen oberts procediments penals a la Fiscalia de Menors per la importància dels desperfectes ocasionats.

Aquest mateix grup de joves començaran aviat a col·laborar amb l'equip educatiu de SAO en activitats de suport escolar i altres amb infants de 6 a 10  anys, dos dies a la setmana, i en diferents torns.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 6 novembre, 2025 - 12:30

El Prat reivindica el 25N amb la campanya “No estàs sola”

El 25 de novembre es commemora el Dia Internacional per a l’Eliminació de la...

dilluns, 3 novembre, 2025 - 13:00

T’agradaria ser Patge Reial?

Ja pots presentar la teva candidatura, a partir del 3 de novembre
Rubén Barba.

dimecres, 29 octubre, 2025 - 13:15

“Aquí els infants busquen carinyo, i els en donem. Volen que els escoltin, i els escoltem”

Entrevista a Rubén Barba, director de l’Esplai GISC, que celebra mig segle d...