Esteu aquí

Inaugurada la plaça de l'Amistat, dissenyada amb participació veïnal

La nova plaça s’ubica davant el nou edifici judicial del Prat, a la confluència dels carrers Riu Túria i Riu Anoia.

diumenge, 23 setembre, 2007 - 13:44

La plaça de l’Amistat s’ha inaugurat aquest diumenge, 23 de setembre, amb una festa amb cercavila, animació infantil i visita guiada a les obres. A la inauguració hi ha assistit l'alcalde del Prat, Lluís Tejedor, i el director general d'Arquitectura i Païsatge de la Generalitat, Joan Ganyet, entre altres autoritats.

Aquesta gran plaça de 12.000 metres quadrats s’ha dissenyat tenint en compte les aportacions de les entitats i del veïnat del barri de Sant Cosme, que a més van proposar el nom de la plaça.

La construcció d’aquesta plaça és una de les actuacions que formen part de la profunda transformació urbanística i socioeconòmica que està vivint el barri de Sant Cosme, i està inclosa en l’anomenada Llei de Barris, que impulsa la Generalitat en col·laboració amb l’Ajuntament del Prat.

Tenint en compte la gran dimensió de la plaça, i el fet que en un dels seus extrems es troba el nou edifici judicial del Prat, es preveu que aquest espai públic tingui un gran ús ciutadà.

Per tal de potenciar encara més el dinamisme econòmic i social de la zona, s’ha posat en marxa la primera fase de lloguer dels locals comercials de la plaça, en els quals es posaran en marxa diferents activitats (restauració, cafeteria, papereria, copisteria, objectes de regal...), moltes d’elles relacionades amb la presència propera dels jutjats.

D’altra banda, l’Ajuntament del Prat, en col·laboració amb les entitats i voluntariat del barri, vol donar un impuls a l’ús ciutadà de la plaça, mitjançant la programació d’activitats amb l’objectiu de fomentar la convivència i el civisme en aquest gran espai públic.

Abans de les vacances d’estiu, Sant Cosme va inaugurar la reforma d’una altra plaça, la del Barri d’Orcasitas, redissenyada tenint en compte, també, l’opinió dels veïns i veïnes del barri.

I l’Ajuntament ja treballa en la reurbanització del principal eix comercial i social del barri, el carrer del Riu Llobregat, on ara es construeix una estació de metro que aportarà més vitalitat i qualitat de vida a Sant Cosme.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 23 maig, 2025 - 10:30

Els Espais Naturals del Delta del Llobregat estrenen l’experiència gamificada i interactiva anomenada Peripècia adreçada al públic familiar

Es tracta d'un joc ideat per la cooperativa pratenca Domingo Recreativos que...

divendres, 23 maig, 2025 - 08:30

El pla urbanístic de Seda-Paperera rep el Premi ASPRIMA-SIMA 2025 com a referent d'urbanisme innovador i sostenible

“Aquest premi suposa un reconeixement de primer nivell a la bona feina feta...

dimecres, 21 maig, 2025 - 14:45

El Prat guanyarà un nou accés per carretera a través de la Ronda de Ponent

La rotonda d’accés a la C-32, A-2 i Rondes es tallarà el dissabte, 24 de maig...