Esteu aquí

La línia L9 del metro arribarà també al polígon Pratenc

El ramal sud de la línia no acabarà a la Zona Franca, sinó que es perllongarà fins al Pratenc.

dijous, 26 abril, 2007 - 14:30

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat (DPTOP) ha licitat la redacció de l’estudi informatiu per a perllongar l’L9 des del final previst de línia de la Zona Franca-ZAL fins al polígon Pratenc, creuant l’antiga llera del riu Llobregat. Aquest perllongament tindrà 1,3 quilòmetres.

Actualment, aquest ramal de la línia L9 ve des de la bifurcació de l’estació de Gornal, a l’Hospitalet de Llobregat, i donarà servei al polígon de la Zona Franca i a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL), situada a prop del Port de Barcelona. El ramal finalitza a la confluència del carrer A amb el carrer número 6 de la Zona Franca, el terme municipal de Barcelona.

Ara, el DPTOP estudiarà el perllongament fins al polígon Pratenc de la nostra ciutat, alineant el traçat del metro amb el carrer número 114 i situant el nou final de línia a l’alçada del carrer número 100.

L’estudi informatiu d’aquest nou tram haurà de tenir en compte les alternatives per salvar l’antiga llera del riu Llobregat, on s’ubicarà un nou nus viari i ferroviari, amb l’estació intermodal de mercaderies que donarà servei al port.

Així mateix, s’estudiarà la possibilitat de situar la línia L9, un cop arribada al polígon Pratenc, a nivell de carrer o bé en viaducte, tal com passa al tram anterior, a la Zona Franca.

Finalment, s’analitzarà la ubicació de la nova estació terminal. Aquesta àrea, a més d’una zona d’equipaments per al manteniment de les infraestructures, inclourà unes cotxeres i una cua de maniobres, fet que millorarà la gestió de la línia.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 5 juny, 2026 - 12:45

El Mercat Municipal del Prat acull l’exposició 'Espigolar per transformar' contra el malbaratament alimentari

L'exposició itinerant, que ja ha superat els 12.000 visitants a Catalunya, es...

dijous, 4 juny, 2026 - 12:30

El Prat presenta les actuacions finançades amb fons Next Generation per impulsar un model turístic sostenible al Delta del Llobregat

El municipi ha executat diverses intervencions en natura, mobilitat i...

dimarts, 2 juny, 2026 - 13:45

L'Ajuntament intensifica la neteja de carrers i contenidors a l’estiu

El servei de baldeig amb aigua s’intensifica i es farà cada 10 dies, mentre...