Esteu aquí

Els Mossos d'Esquadra aconsellen aplicar mesures de seguretat a casa abans de marxar de vacances

L'objectiu principal és impedir o retardar l'accés dels lladres als domicilis.

divendres, 27 juny, 2008 - 10:00

Els Mossos d'Esquadra del Prat han emès un comunicat en què aporten diferents consells per aplicar als domicilis particulars abans de marxar de vacances, amb l'objectiu que els lladres perdin temps, fet que augmentaria la possibilitat de detecció i de resposta, o en el millor dels casos, impedir l'accés a l'habitatge.

Entre les mesures a implantar, els Mossos d'Esquadra recomanen les següents:

- Portes blindades. Els marcs i bastiments de portes i finestres de fàcil accés hauran de disposar de reforços laterals antipalanca.
- Panys i tancaments d’alta seguretat amb sistema multipunt. Quan sortim de casa tanquem amb clau i no només de cop.
- Les reixes han d’estar fortament encastades i amb barrots situats a una distància mínima que impedeixi el forçament per utilització de gats o palanques.
- Els sistemes d’alarma es poden instal·lar a l’interior del domicili o a la comunitat de veïns.
- Establir mesures perquè no es pugui accedir al domicili des de l’aparcament.
- Si perdeu les claus, o ocupeu un domicili on anteriorment vivien uns altres, canvieu els panys.
- Si passeu una temporada fora de casa, feu que algú us reculli la correspondència i informeu-li del lloc o telèfon on us puguin localitzar. Instal·leu un temporalitzador per al llum de casa, de manera que es pugui encendre a determinades hores. O deixeu la roba estesa, perquè sembli que hi ha algú al domicili.

Compartir

Noticies relacionades

centric_primavera de llibres i lletres_bon policia_2_2026

dilluns, 2 març, 2026 - 13:00

Torna la Primavera de llibres i lletres al Cèntric

Tres mesos per gaudir de la lectura amb propostes per a tota la ciutadania

dilluns, 2 març, 2026 - 10:45

Arrenca la segona edició de la campanya Carxofa Baix amb la participació de 5 restaurants del Prat

Un total de 32 establiments del col·lectiu Sabors de l’Horta del Baix...

dilluns, 2 març, 2026 - 09:45

“No podem dir que el Prat no té història, clar que en tenim, i l’hem de conèixer”

Entrevista a Marga Gómez, historiadora pratenca