Esteu aquí

L'Ajuntament edita una guia de llenguatge no sexista

TEMES: Persones,Dones

Se'n farà la presentació oficial a la 6a Trobada de dones del Prat, que tindrà lloc el 19 de setembre proper.

dimecres, 9 setembre, 2009 - 11:00

L'Ajuntament del Prat ha editat una guuia de llenguatge no sexista, una acció que s'emmarca dins dels mandats del Pla Local d'Igualtat d'Oportunitats Dones-homes 2007-2010 del Prat i en compliment de l'article 14 "Criteris generals d'actuació dels Poders Públics" apartat 11, que contempla "La implantació d'un llenguatge no sexista en l'àmbit administratiu i el seu foment en la totalitat de les relacions socials, culturals i artístiques" a la Llei Orgànica 3/2007 de 22 de març per a la igualtat efectiva de dones i homes.

La guia ve a completar el seguit d'accions que van començar amb un curs de llenguatge no sexista impartit per la doctora Eulàlia Lledó, organitzat per l'Ajuntament, i adreçat a la plantilla municipal, l'any 2008.

Fruit d'aquest curs es va crear un grup de treball format pel Centre de Normalització Lingüística del Prat, El Prat Ràdio, Premsa i Comunicació, Recursos Humans i la secció d'Igualtat i Ciutadania, per tal de mantenir la sensibilització envers el tema i fer seguiment, amb aquesta clau, de totes les comunicacions municipals.

Les accions posades en marxa, des de la formació del grup, han estat la creació d'un bloc a Internet, la confecció de bosses de roba amb motius sensibilitzadors presentades a la trobada de dones de l'any passat i aquesta Guia.

Tot seguit podeu consultar la guia en format Pdf.

Compartir

Noticies relacionades