Esteu aquí

La Seda de Barcelona amplia l'expedient de regulació d'ocupació temporal

De 140 persones que afectava en un inici, passa a tota la plantilla del Prat, on treballen més de 230.

divendres, 24 juliol, 2009 - 16:32

La reunió d’aquest dijous amb la mediació de la inspecció de Treball s’ha tancat amb l’anunci del grup químic que la suspensió temporal de contractes s’apliqui a tot el personal de la fàbrica del Prat. El grup químic preveu que la suspensió de contractes tingui una vigència de vuit mesos amb una durada màxima de quatre per persona, però no ha avançat més dades de la decisió.

L’administració entèn que pot haver-hi causa econòmica per presentar l’expedient, però exigeix a l’empresa que doni propostes concretes.
El comitè d’empresa i la direcció s’han de tornar a asseure dilluns. En aquesta segona trobada de mediació amb la inspecció de Treball, el grup químic ha d’aportar més detalls de l’ERO temporal, que forma part del pla de viabilitat i reestructuració de la companyia. Aquest projecte s’ha d’aprovar demà dissabte durant un consell d’administració. Si la direcció de la Seda de Barcelona no hi concreta els termes de la suspensió temporal de contractes, la plantilla apujarà el to de les mobilitzacions.
Els sindicats critiquen que la direcció de l’empresa no ha facilitat els termes de la mesura, que s’inclou al pla de viabilitat i reestructuració que ha d’aprovar demà el consell d’administració del grup químic. També asseguren que s’actua amb massa pressa.


La fàbrica del grup químic al Prat dóna feina a més de 230 persones. La plantilla s’ha manifestat dues vegades a Barcelona i un cop a la ciutat, abans del ple municipal de juliol. La mitjana d’edat del personal que treballa en aquesta planta no supera els quaranta anys.

 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 26 juny, 2026 - 12:15

El Cotreball Lluís Serra obre les portes a persones emprenedores, artistes i persones que fan teletreball

El coworking municipal ofereix un espai de treball compartit gratuït a canvi...

dimarts, 23 juny, 2026 - 11:15

Els Premis Marta Mayordomo reconeixen el talent empresarial, comercial i emprenedor del Prat

La primera edició dels guardons posa en valor la trajectòria, la innovació i...

dilluns, 1 juny, 2026 - 14:30

La Shopping Night torna al Prat per dinamitzar el comerç local amb una tarda plena d’activitats

Una trentena d’establiments allargaran l’horari fins a les 22 h i oferiran...