Esteu aquí

Aena adjudica obres de millora al Parc Litoral

Entre les actuacions destaquen la millora de l’accés a la platja i la construcció d’un aparcament.

dijous, 15 abril, 2010 - 16:30

El Consell d’Administració d’Aena (Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea) ha adjudicat en la seva última reunió la urbanització de la franja litoral situada entre l'aeroport i el mar a la UTE formada per les empreses Morrison i Roymar per un import de 6.883.339,43 euros. El termini d’execució de les obres és de 18 mesos.

L’expedient inclou una sèrie de treballs per millorar l’accés a la platja des de la carretera B-203, com ara la continuació de la calçada de 6 metres d’amplada, el carril bici i el pas de vianants, tots dos de 2,45 metres d’amplada. També es construirà un aparcament de 9.300 m2 de superfície amb capacitat per a 324 vehicles que donarà servei a les persones usuàries de la platja.

Per una altra banda, es durà a terme la renaturalització (neteja i sembrat de plantes autòctones procedents de vivers) i ampliació d’una de les llacunes de la zona litoral mitjançant l’excavació directa dels terrenys humits. A més està prevista l’edificació d’un centre d’informació destinat als visitants d’aquesta zona i d’una passarel·la elevada que permetrà efectuar un recorregut sobre la llacuna.

Aquestes actuacions formen part de les mesures compensatòries recollides a la Declaració d’Impacte Ambiental relativa a l’ampliació de l’Aeroport de Barcelona per a l’establiment d’un corredor biològic entre les zones de major interès ambiental del delta del Llobregat.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 14 agost, 2025 - 15:45

Finalitzen les obres del nus del Mas Blau: la nova rotonda impulsa la mobilitat al Prat

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha acabat les obres de...

dijous, 31 juliol, 2025 - 13:45

Més de 130.000 € d’estalvi a les llars del Prat gràcies als contenidors intel·ligents

L’Ajuntament posarà a disposició de totes les llars que ho vulguin un segon...