Esteu aquí

I el Carnaval va vestir-se de Walt Disney

TEMES: Cultura

dilluns, 15 febrer, 2010 - 17:16


Tercer any consecutiu que El Prat es trasllada a terres gaditanes amb la Nit de Xirigotes del Cicle de Músics Locals 08820. Aquest any, però, en el marc d’una llarga vetllada per la que passarien fins a tres grups xirigoters. El lloc, La Casa de Andalucía, un espai cultural i gastronòmic que res no enveja a les tabernes més autèntiques del sud, on les tapes i les cerveses tenen un gust diferent. L’escenari, un “tablao” flamenc al complet, geranis i cadires a la fresca inclosos. Els protagonistes de la nit, els xirigoteros pratencs, amb un accent gadità rescatat per alguns de les seves arrels andaluses i per d’altres de les estones passades escoltant aquest gènere folklòric.
Les primeres en saltar a escena van ser Blancaneus, Ventafocs, Jazmín, La Sirenita, Campanilla i Fiona. “L’edén de Walter” va parodiar les princeses de Disney en una actuació que aniria agafant força a mida que les “dames” anaven trobant el seu lloc a l’escenari i els problemes de so minvaven. Menció especial a la caracterització de les princeses que, tot i mostrar la seva banda més entremaliada, potser van ser massa benèvoles pel que fa a les crítiques a la ciutat.
Després va ser el torn de la Xirigota de la Casa d’Andalusia, que jugava en terreny propi, i tancarien la vetllada la Xirigota de la Casa de Andalucía de Cerdanyola del Vallès, que demostrarien que l’art es mama de ben petit. Gairebé tres hores de xirigotes que, tot i no cenyir-se al patró tradicional del gènere, van aconseguir l’objectiu: arrencar riures fàcils entre un públic ja d’entrada entregat.
Olé.

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 14 juliol, 2025 - 09:30

La literatura i les sèries, protagonistes d'una nova edició dels Vermuts de sèrie

La cinquena edició dels Vermuts de sèrie omple la terrassa de la Palmira de...

divendres, 11 juliol, 2025 - 09:00

So, moviment i escena per a una edició del Campus d'Estiu amb Mar García i Javi Soler

Aquesta ha estat una nova edició d'aquest espai de creació interdisciplinària...

divendres, 4 juliol, 2025 - 10:30

Del 1850 al 2025: La Capsa i la història musical del Prat, ara en exposició

Un viatge sonor per la identitat i l'evolució musical de la ciutat