Esteu aquí

El Gremi de Restauradors del Prat col·labora amb el projecte de diversificació curricular “Prismàti-k” de l’Institut Baldiri Guilera en conveni amb l'Ajuntament

Imparteix classes teòriques i experiències amb professionals del sector a través de pràctiques reals en restaurants de la ciutat

divendres, 21 novembre, 2025 - 12:00

El Gremi de Restauradors del Prat, en conveni amb l’Ajuntament, contribueix a la millora de l’èxit educatiu de l’alumnat de l’Institut Baldiri Guilera que participa en el projecte de diversificació curricular “Prismàti-k”, una iniciativa innovadora adreçada a estudiants de 4t d’ESO amb dificultats d’adaptació al sistema educatiu ordinari. Es tracta d’un projecte polièdric que pretén aprendre des de múltiples mirades: el projecte, l’ofici, l’experiència i la pràctica real a l’empresa, amb una metodologia vivencial i flexible. Combina competències acadèmiques, professionals i personals amb la col·laboració d’agents locals i empreses.

Descobrir el món de restauració

El Gremi de Restauradors del Prat possibilita que els joves que participen en el projecte descobreixin el món de la restauració. Mitjançant classes teòriques i pràctiques reals al Centre Cívic Sant Jordi – Ribera Baixa, que també s’ha sumat al projecte, els estudiants comparteixen experiències de la mà de professionals del sector i gaudeixen d’una oportunitat fantàstica per endinsar-s’hi. L’alumnat s’ha format en matèria de riscos laborals, manipulació d’aliments, operacions bàsiques de cuina i operacions bàsiques de sala. La fase següent consisteix a iniciar l’estada pràctica als restaurants adherits al projecte: 9Cèntric, La Masia, El Cortijo, Hotel Alfa, Hotel Ciutat del Prat, Rústic, K-Chopo i Montserratina (pastisseria i cafeteria).

Què són els projectes de diversificació curricular (PDC)?

Els PDC són un recurs educatiu clau per millorar l’èxit educatiu. S’adrecen a l’alumnat que presenta dificultats d’aprenentatge, desmotivació greu i risc d’absentisme, i que requereix actuacions individualitzades i adaptacions substancials del currículum per assolir amb èxit el seu itinerari formatiu.

L’Ajuntament participa en la disposició d’instal·lacions o espais adients d’una entitat externa, pública o privada, on l’alumnat pugui dur a terme aquestes activitats d’àmbit pràctic, i formalitza els corresponents acords de col·laboració amb cadascuna d’aquestes entitats externes (es preveu la realització d’activitats formatives en instal·lacions exteriors al centre en un període no superior al 40% de l'horari escolar setmanal).

Aquestes activitats tenen com a finalitat, d’una banda, que l’aplicació pràctica dels coneixements adquirits pugui ser un element motivador i, de l’altra, que l’apropament a la relació adulta que s’estableix entre agents laborals pugui ajudar a assolir l’ESO.  En aquest sentit, cal ressaltar el paper de les entitats, escoles i empreses que hi participen. Sens dubte, són grans aliats en la lluita a favor de l’èxit educatiu del jovent de la ciutat.

 

 

 

Aquesta activitat contribueix a l’ODS

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 21 novembre, 2025 - 15:45

El Prat comptarà enguany per primera vegada amb un Parc de Nadal

Se celebrarà els dies 30 de desembre i 2 i 3 de gener a la Granja de la...

dilluns, 17 novembre, 2025 - 14:00

Cares noves al Consell d’Infants i al Consell d’Adolescents

El Saló de Plens acull l’acte de renovació d’aquests dos òrgans de...

divendres, 14 novembre, 2025 - 12:30

L’Ajuntament del Prat presenta l’estratègia de Benestar Digital de la ciutat

Fruit d’aquesta feina s’ha editat la primera Guia per a un bon ús de les...