Esteu aquí
SOLAS

SOLAS
Candela Capitán
SOLAS és l'última creació escènica de Candela Capitán, una obra per a cinc intèrprets, cinc ordinadors i una plataforma web de transmissió en línia en la qual “les dones es contemplen a si mateixes mentre són mirades”. SOLAS explora la sobreexposició del cos femení en l'era de la comunicació digital i sota els efectes de la globalització i la seva coreografia, que travessa els cossos sobre l'escenari i entra en “la pantalla”, va acompanyada d'una banda sonora a càrrec de Slim Soledad.
SOLAS exhibeix la còpia, la repetició i el desgast de la imatge en internet, però també posa de manifest el hiperindividualisme i la hiperconectivitat presents en les xarxes socials. SOLAS s'aventura a parlar de la (in)visibilitat del cos femení en el mercat immaterial de dades que envaeix l'actualitat i on el cos continua considerant-se el principal objecte de desig.
Ordinadors Apple i telèfons mòbils, vestits d'una sola peça de licra rosa i botes altes, ulleres de sol i llum de pantalla dibuixen l'imaginari visual de SOLAS per a diversificar a l'espectador mitjançant altres maneres de veure, des del pati de butaques o a través del seu telèfon intel·ligent. Candela Capità es multiplica així en un conjunt d'uns altres joes que de forma calidoscòpica dirigeix la mirada del públic cap a la capitalització del cos de la dona, l'erotisme en el món de la moda o la suplantació d'identitat en internet.
Aquest espectacle forma part del festival Dansa Metropolitana que se celebra al març de 2025 a 12 municipis de l'Àrea Metropolitana. Pots consultar tota la programació del festival a: www.dansametropolitana.cat
Activitats relacionades
Taula rodona: Què és això de les arts en viu?
Tipus: Conferència Xerrada
Quan: 30/01/2026 de 18:30 a 20:30 h
On: Centre Cívic Palmira Domènech
Grisos. Acció performàtica 50 aniversari Teatre kaddish
Tipus: Teatre
Quan: 31/01/2026 de 11:00 a 12:00 h
On: Avingua Verge de Montserrat
JET LAG: Aspect Juni + Vitoo HV + Jano + Zein D + El...
Tipus: Música
Quan: Del 31/01/2026 - 22:00 h al 01/02/2026 - 2:00 h
On: La Capsa