Esteu aquí

Comença l’aportació de sorra a la platja

S’abocaran 100.000 metres cúbics de sorra, 20.000 més que l'any passat, amb l’objectiu de millorar les zones més afectades per la regressió del litoral.

Aportació de sorra

divendres, 7 juny, 2024 - 12:30

Avui ha començat l'aportació de sorra al litoral del Prat, una tasca que es durà a terme de manera progressiva durant els pròxims dies, fins previsiblement els darrers dies del mes de juny, per minimitzar l'impacte dels temporals i la regressió de la sorra que patim des de fa anys. En total, es distribuiran uns 100.000 metres cúbics de sorra, 20.000 més que l'any passat. Les tasques començaran al Centre Municipal de Vela en direcció sud.

Aquesta aportació la realitza el Port de Barcelona com a mesura compensatòria prevista en la seva declaració d’impacte ambiental. Tot i això, aquesta mesura s’ha demostrat insuficient per frenar la regressió de les platges del litoral de tot el Delta. Aquest problema es veu agreujat a molts punts del litoral per l'emergència climàtica. L'Ajuntament del Prat i d'altres de l'entorn reclamen una solució estructural per tot el litoral deltaic davant la necessitat de mesures més eficaces i duradores per protegir i preservar el nostre litoral. 

Aquesta activitat contribueix a l’ODS

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 18 desembre, 2025 - 12:45

Els Serveis d’Educació Ambiental donen suport als 600 m2 d’horts dels centres educatius

Són 11 espais d’hort, el primer creat fa més de 15 anys i el darrer, al...

dijous, 18 desembre, 2025 - 10:45

L’Ajuntament del Prat guanya el Premi a la Millor Acció Comunicativa als Premis de Comunicació de la Diputació de Barcelona

El premi reconeix la campanya “Tu tens la clau”, de difusió dels nous...

dimecres, 17 desembre, 2025 - 08:15

“Se hace camino al mirar...”, una exposició amb l’entorn natural de la ciutat com a protagonista

La mostra es pot visitar al Centre Cívic Palmira Domènech i és fruit de l...