Esteu aquí

Alerta per una possible plaga de bernat marbrejat

Són uns insectes inofensius pels humans i els animals, però provoquen danys als cultius de fruites i hortalisses.

Bernat

dimecres, 18 maig, 2022 - 10:00

A causa de les precipitacions que s’han produït durant aquesta primavera, és possible que es produeixi una plaga del bernat marbrejat a la nostra ciutat i també al Baix Llobregat. El bernat marbrejat (Halyomorpha halys) és un insecte de color marró amb una venació marcada de color fosc en l’extrem de les ales i dues bandes clares a les antenes.

Ha esdevingut una plaga pels conreus de fruites i hortalisses del Parc Agrari del Baix Llobregat, especialment els arbres fruiters i algunes hortícoles com els pebrots i tomaqueres, però també per les plantes i flors ornamentals. Les precipitacions de la primavera afavoreixen la seva reproducció.

Des del Servei de Sanitat Vegetal del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya i l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries recomanen eliminar tots els exemplars de l’insecte per evitar que generin poblacions molt nombroses que tornin a entrar a les cases durant l’estiu i la tardor. Aquest insecte es pot amagar al sofà, a les cortines, dins de coixins o als escocells de les finestres.

 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 octubre, 2025 - 09:15

Un icònic retrat a llapis del Potablava més pur, obra de Xavi Mateo, il·lustra el cartell de la 52a Fira Avícola del Prat

Al cartell se suma aquest any un mural de gran format inspirat en l'obra de...

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...