Esteu aquí

El ple municipal del Prat reclama més protecció dels Espais naturals del delta del Llobregat

En una declaració institucional, aprovada per unanimitat, l’Ajuntament del Prat insta a Aena i al Port de Barcelona a renunciar definitivament a l’ampliació d’aquestes infraestructures

dimecres, 3 març, 2021 - 19:30

 

El ple municipal del Prat de Llobregat, que ha tingut lloc aquest dimecres 3 de març amb el suport de mitjans telemàtics, ha celebrat l’advertència a Espanya de la Comissió Europea referent a la protecció dels Espais naturals del delta del Llobregat.

En una declaració institucional, aprovada per unanimitat, l’Ajuntament insta a Aena i al Port de Barcelona a renunciar definitivament a l’ampliació de les infraestructures. També es demanda definir una estratègia aeroportuària en xarxa. Així mateix, s’emplaça la Generalitat a aprovar una proposta de Pla Especial de Protecció dels Espais del delta del Llobregat i a ampliar les zones protegides per a les aus, així com a dotar de recursos suficients el Consorci que gestiona aquesta zona.

A més, es demana a l’Agènca Catalana de l’Aigua (ACA) un pla d’intervenció immediat per establir els valors ambientals de les masses d’aigua, definint una  millora dels estanys de Cal Tet, la Ricarda i el Remolar.

Finalment, es demana a Generalitat i Estat una estratègia per al delta del Llobregat com a infraestructura verda, que permeti un finançament suficient i un model governança adequat, incloent el Parc Agrari.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 9 maig, 2025 - 14:00

El MNAC gestionarà la Casa Gomis, al paratge natural de la Ricarda, que obrirà l’any vinent

La Casa Gomis, al paratge natural de la Ricarda, al Delta del Llobregat,...
Primera pedra Prat Espais

dimarts, 6 maig, 2025 - 12:00

L’Ajuntament col·loca la primera pedra del primer edifici municipal d’habitatges 100% públics i de lloguer assequible de la ciutat

Aquesta promoció d’habitatge de lloguer assequible se suma a les altres dues...

dimarts, 22 abril, 2025 - 14:45

De l'1 al 4 de maig, tall de circulació i servei de busos alternatiu a la línia de tren entre el Prat i Vilanova

El tall permetrà fer diverses intervencions de millora a la xarxa ferroviària...