Esteu aquí

El ple del Prat aprova el conveni de col·laboració amb el Departament d’Educació de la Generalitat per reformar l’Institut Escola Pepa Colomer

El conveni preveu executar obres de reforma interior i la construcció d’un gimnàs a l’institut. Inicialment, l’Ajuntament es farà càrrec del finançament total de l’obra, també de la part que li correspon a la Generalitat, que li retornarà l’import corresponent en tres anualitats

dimecres, 13 gener, 2021 - 18:30

Al ple municipal d’aquest dimecres 13 de gener, que s’està tornant a celebrar amb el suport de mitjans telemàtics, s’ha aprovat per unanimitat el conveni de col·laboració amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya per a l'execució de les obres de reforma a l'Institut Escola Pepa Colomer.

L’escola Pepa Colomer era una escola d’educació infantil i primària de 2 línies que el curs 2019-2020 es va reconvertir en un institut-escola. Per això, cal adequar els espais als requeriments d’aquesta etapa educativa i a l’ampliació del nombre d’alumnes del centre. Amb aquest objectiu, es desenvoluparan obres de reforma de l’ interior i es construirà un gimnàs, que encabirà a més a més dues aules de grup.

El pressupost màxim previst per a les obres és d’1,47 milions d’euros, dels quals el Departament d’Educació de la Generalitat en finançarà un màxim de 869.337. Segons el conveni, l’Ajuntament del Prat també assumeix la redacció del projecte i l’execució i direcció de les obres. També assumirà l’import de les obres de reforma interior i del 50% de la cuina (l’altra 50% va a càrrec del Departament d’Educació).

Inicialment, l’Ajuntament, en el marc de la seva aposta per l'educació i la cultura com a eines de transformació social, es farà càrrec del finançament total de l’obra, també de la part que li correspon a la Generalitat de Catalunya, que li farà la devolució de l’import corresponent en tres anualitats. Aquesta aposta s'emmarca en la corresponsabilitat que manté el consistori amb l'administració competent, la Generalitat, a l'hora d'impulsar l'educació pública i de qualitat a la ciutat.

La reforma es durà a terme entre els anys 2021 i 2022. L’estiu d’enguany, es faran les obres d’adequació de les aules existents i, l’any vinent, la resta d’obres previstes al conveni (cuina, gimnàs i tancament de porxos per habilitar-los com a aules).

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 19 març, 2026 - 10:00

Obrir camps de joc des de l’educació artística

El projectes d’arts visuals d'Interseccions exploren el joc conscient com a...

dimecres, 18 març, 2026 - 21:00

L’Ajuntament impulsa “Un Prat millor”, un pla d’actuacions intensives per reforçar el manteniment i la neteja de l’espai públic

Amb aquest pla es faran més de 6.000 microintervencions de millora carrer a...

dimecres, 18 març, 2026 - 20:30

L’Ajuntament i les entitats de cultura popular del Prat signen un conveni que consolida el model festiu de la ciutat

L’acord, resultat d’un procés de treball conjunt, fixa el Protocol de la...