Esteu aquí

10 equipaments municipals competiran per reduir energia

A través d'aplicacions mòbils en forma de jocs, la plantilla participarà en aquesta prova pilot europea

Un grup de treballadors municipals rep les explicacions sobre com participar en el projecte.

dimecres, 29 gener, 2020 - 10:15

El Prat participa en una prova pilot europea juntament amb les ciutats de Porto (Portugal) i Lippe (Alemanya), per millorar l'eficiència energètica en edificis de les tres ciutats, a través d'aplicacions mòbils en forma de joc. En el cas del Prat, aquesta prova pilot es farà en edificis municipals.

Les plantilles de deu equipaments de la ciutat (oficines, centres esportius, culturals i educatius) competiran entre elles per veure qui aconsegueix estalviar més energia. Cada equipament coneixerà de forma continuada el seu consum energètic, aprendrà del seu comportament i podrà reorientar-lo de forma dinàmica.

L'objectiu d'aquest projecte, anomenat Feedback, és estimular a les persones participants, en aquest cas a la plantilla municipal dels 10 equipaments participants, a incrementar l'estalvi energètic de l'edifici on treballen sense per això disminuir el seu confort.

Més endavant, la ciutadania podrà comprovar els resultats d'aquest projecte i, fins i tot, fer servir les aplicacions per adoptar-les al seu domicili o lloc de feina.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 14 agost, 2026 - 16:30

Continua l'estat excel·lent de l'aigua a la platja del Prat

Un nou control de l'Agència Catalana de l'Aigua certifica que la qualitat de...

divendres, 14 agost, 2026 - 14:45

Actuació de millora i renovació del verd urbà a Coronel Sanfeliu i Remolar

Les feines s’estan desenvolupant durant aquest mes d’agost i han previst l...

dimarts, 4 agost, 2026 - 13:30

Què fer si es troba un pollet fora del niu durant la temporada de cria?

L’Ajuntament del Prat proporciona un protocol d’acció i les clíniques...