Esteu aquí

El Prat s’adhereix a la campanya “Camina amb nosaltres!” en el marc de la Setmana Europa de la Mobilitat

Actualment s'està millorant la senyalització horitzontal dels bicicarrers

dilluns, 16 setembre, 2019 - 09:15

L’Ajuntament del Prat s’ha adherit a la campanya Camina amb nosaltres!, en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat que se celebra a Catalunya entre el 16 i 22 de setembre.

Des de fa anys, l’Ajuntament del Prat desplega projectes orientats a millorar la mobilitat de vianants i ciclistes per la ciutat, redistribuïnt l’espai públic cap a models més sotenibles, prioritzant els modes no motoritzats per sobre dels motoritzats. 

Millora dels bicicarrers

Per afavorir l’ús de la bicicleta i permetre una circulació més còmoda i tranquil·la al municipi del Prat, l’any 2010 es van implantar carrils bicis i la xarxa de bicicarrers. També es van instal•lar punts d’aparcaments per a bicicletes i diferents punts d’estacionament segurs per a bicicletes privades.

Seguint amb l’estratègia de foment de la bicicleta, l’any 2017 es va redactar una memòria on es valorava l’estat de la xarxa i es proposaven un conjunt de millores.

Actualment, la xarxa de bicicarrers conforma un itinerari ciclista recomanat per vies de zona 30 amb baixa intensitat de trànsit que dona cobertura a tot el nucli urbà i connecta amb la xarxa de bicicletes de l’aeroport i amb les principals zones d’activitat econòmica del municipi (el polígon industrial Pratenc i el parc de negocis Mas Blau). L’estructura mallada de la xarxa es configura per llargs eixos continus i afavoreix desplaçaments més directes a través de la ciutat.

L’objecte del projecte de millora, que ja s’ha començat a executar, amb finançament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), és la millora de la senyalització horitzontal de la xarxa (repintant dels senyals al paviment) de manera que es faci més visible. L’actuació abasta uns 22 quilòmetres de bicicarrers. 

Zones 30

La implementació de zones 30, on la circulació dels vehicles no pot superar els 30 km/h, es considera un bon mètode de millora de la mobilitat a peu, com a conseqüència de la reducció de velocitat de circulació que s’aconsegueix, i que permet augmentar el benestar dels veïns, reduint les emissions de contaminats i el nivell de soroll.

Al Prat ja s’han implantat, des de fa anys, diverses zones 30, que es consideren una bona solució per moderar el trànsit motoritzat i garantir la seguretat dels usuaris més vulnerables, com vianants i ciclistes.

Camins escolars

Una altra mesura a favor d’una mobilitat segura, en aquest cas pensada per als vianants, és la proposta Camins escolars, derivada dels pressupostos participatius. 

Ara mateix s’està treballant en una prova pilot amb les escoles Galileo Galilei, Ramon Llull i Pepa Colomer, en un procés participatiu on l'alumnat de 5è i 6è d’aquests centres, famílies i els equips educatius de les escoles i la comunitat (veïnatge, botiguers i botigueres, comunitat educativa de l'Escola Bressol La Blaveta, equipaments i serveis...) de l'entorn de les escoles han tingut l’oportunitat de participar en el disseny d’aquesta xarxa d’itineraris. 

L’objectiu principal d’un camí escolar és afavorir que els nens i nenes es desplacin cap a i des de l’escola de forma autònoma i segura. A més, és una molt bona oportunitat per consolidar les xarxes de les activitats quotidianes al barri i promoure una mobilitat saludable, sostenible i respectuosa amb el medi ambient.
 

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 30 abril, 2024 - 11:30

El Prat, guardonat amb tres Pajaritas Azules per la seva excel·lència en la recollida selectiva de paper i cartró

A més, la nostra ciutat ha rebut, per primera vegada, el premi “Pajarita...
Bus Platja

divendres, 26 abril, 2024 - 13:00

La platja es reorganitza davant del tancament judicial del vial al trànsit privat: guinguetes concentrades al principi i reforç dels autobusos

Davant de la prohibició en ferm per part del Tribunal Superior de Justícia de...