Esteu aquí

Alumnes del Prat construeixen i instal·len caixes niu per afavorir la biodiversitat urbana

Diverses espècies hi han fet niu i algunes hi han post ous

Caixa niu

dimarts, 2 maig, 2017 - 11:30

Un grup d’alumnes de l’Institut Les Salines que cursen un cicle formatiu de Producció Agrària han construït caixes niu que després han instal·lat en alguns llocs específics del parc Nou. L’objectiu d’aquesta acció, que forma part del projecte Nius de l’Institut Català d’Ornitològia, és fomentar la nidificació d’ocells que ajudin a controlar les plagues i alhora recollir informació sobre la nidificació dels ocells al nostre país. 

La reproducció dels ocells és molt sensible a les pertorbacions de l’hàbitat i als efectes del canvi climàtic, i aquesta iniciativa contribueix a augmentar el coneixement de com responen els nostres ocells a aquests i altres factors de canvi al llarg del temps.

Durant les últimes setmanes s’ha comprovat que vàries caixes niu han estat ocupades per algunes espècies d’ocells com mallerengues emplomallades, mallerengues carboneres i pardals xarrecs i que fins i tot han arribat a pondre-hi ous. Aquest projecte està promogut per l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’entitat Arrel, en col·laboració amb l’Ajuntament del Prat. 

Podeu veure més imatges d'aquesta experiència.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 9 octubre, 2025 - 14:45

El programa Temps per cures incorpora noves dates de canguratge dins la seva oferta estable de serveis

Una és per una activitat de l’Oferta formativa i una altra pel proper 3 de...

dijous, 9 octubre, 2025 - 09:00

L’Institut Illa dels Banyols imparteix dos certificats professionals de nivell 1

Els cursos comencen el 10 de novembre i encara hi ha places disponibles

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...