Esteu aquí

Més de 150 joves s'informen i orienten sobre el seu futur

A les 19es Jornades d'Orientació Acadèmica i Professional, celebrades al Cèntric

Aspecte de les JOAP

Fireta al vestíbul de l'Auditori del Cèntric

dimecres, 22 febrer, 2017 - 08:45

El dijous 16 de febrer passat van tenir lloc al Cèntric les 19es Jornades d'Orientació Acadèmica i Professional (JOAP), adreçades a l'alumnat de 2n de batxillerat de la nostra ciutat.

Enguany s’ha continuat amb el format iniciat l’any passat, que incorporava una fireta al vestíbul amb representació d’algunes facultats i la presència  de joves que van poder explicar la seva experiència en primera persona.

Hi han assistit prop de 160 alumnes, que van arribar al Cèntric a les 9 del matí acompanyats del seu professorat. Allà van poder escoltar la conferència "El repte de definir el projecte professional", que oferia informació general sobre com fer la tria d'estudis i aspectes a tenir en compte, a càrrec deMontserrat Oliveres, directora d'Educaweb (Assessoria d'orientació acadèmica i professional del Lloro).

Fireta al vestíbul

A partir de les 10:30 h es va posar en funcionament la fireta al vestíbul de l’auditori, on es va comptar amb la presència de diversos centres: Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme CETT-UB, Universitat Internacional de Catalunya, Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Girona, Centre Universitari de Disseny i Art, Universitat de Vic, Universitat Ramon Llull Blanquerna, School of International Studies i les facultats del Campus de Castelldefels de la Universitat Politècnica de Catalunya. 

També hi era present el Punt d’Informació Juvenil del Lloro, amb  informació acadèmica i altres materials i dos Punts d'orientació personalitzada (POPs) des dels quals dues tècniques especialistes en orientació responien dubtes i aclarien aspectes sobre les preguntes que realitzava l'alumnat.

Cinc joves pratencs expliquen la seva experiència

Cal destacar l'assistència de les cinc persones joves del Prat, que a dia d'avui estan fent estudis superiors de diversa índole i que van poder explicar en primera persona la seva experiència de tria i la valoració dels estudis que en aquests moments estan seguint.

Simultàniament, des de les 11 fins les 14 h va tenir lloc la part més específica de xerrades informatives, on es van presentar 35 estudis d'universitats i cicles formatius de grau superior de la família d’informàtica de l'Institut Les Salines. Els i les joves convidats/es  també van formar part d'aquestes xerrades, aportant-hi la seva visió més propera i directa.

Enguany, s'ha comptat amb el suport de la Diputació de Barcelona (Oferta de Recursos per a Fires i Jornades d'Orientació al territori). 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 14 novembre, 2025 - 12:30

L’Ajuntament del Prat presenta l’estratègia de Benestar Digital de la ciutat

Fruit d’aquesta feina s’ha editat la primera Guia per a un bon ús de les...
L’acte de benvinguda del “Cultura Emprenedora a l’Escola” presenta les noves cooperatives escolars

dijous, 13 novembre, 2025 - 14:00

Presentada una nova edició del projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola” (CuEmE)

Quatre escoles i 153 infants de 5è de primària de la ciutat participen en una...

dimecres, 12 novembre, 2025 - 11:45

L’Institut Illa dels Banyols, seleccionat com a centre d’excel·lència d’FP en l’àmbit aeronàutic

El reconeixement implica compromisos i oportunitats, com ara la transformació...