Esteu aquí

Habilitats socials: treball en equip, comunicació i gestió de conflictes

Acció formativa que té per objectiu oferir a persones treballadores  d’organitzacions de l’economia social  desenvolupar les habilitats socials per a una millor gestió de l’organització. A càrrec del personal docent de la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya

Els seus objectius específics son: 
o Identificar, adquirir o millorar les pròpies competències en el treball en equip.
o Conèixer les característiques de la comunicació efectiva.
o Conèixer els diferents tipus de comunicació.
o Millorar la nostra capacitat de comunicar.
o Ser més efectius alhora d’expressar-nos.
o Reconèixer les dimensions i l'impacte dels conflictes en les organitzacions. Diferència entre conflicte i problema.
o Comprendre el conflicte, saber diagnosticar i prescriure intervencions coherents.
o Aprendre a afrontar els conflictes amb efectivitat, abordant-los en el moment oportú, reconeixent i gestionant les emocions implicades.

Els continguts:
1.- Treball en equip
• Definició d’un equip de treball
• Del grup a l’equip
• Estils de treball en equip

2.- Comunicació eficaç
• Què és comunicar?
• Comunicació no verbal
• Comunicació verbal
• La preparació per la comunicació
• Les claus d’una bona persona comunicadora

3.- La gestió del conflicte
• Concepte i definició de conflicte
• Conflictes intra-personals i conflictes inter-personals
• La confiança com a eix del clima organitzatiu