El 12 de maig es va publicar el Reial Decret-llei 18/2020 que regula les mesures socials en defensa de l’ocupació i que introdueix importants previsions jurídiques del tractament que tindran els ERTO sol·licitats durant l’estat d’alarma, tant per causa de força major com per causes objectives (econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció), durant la fase de desescalada.
Qüestions aplicables als ERTO basats en causes de força major: a partir del dia 12 de maig de 2020, continuaran en situació de força major total les empreses que haguessin aplicat un ERTO i estiguin afectades per les causes determinades al RD-L 8/2020 de força major que impedeixen el reinici de la seva activitat, mentre aquestes es mantinguin i en cap cas més enllà del 30 de juny de 2020. La Tresoreria General de la Seguretat Social exonerarà, respecte de les cotitzacions de maig i juny de 2020, les empreses que hagin aplicat un ERTO per causa de força major total de l’abonament de l’aportació empresarial, així com de les quotes per conceptes de recaptació conjunta, sempre que a data 29 de febrer de 2020 tinguessin menys de 50 persones treballadores en plantilla.
Qüestions aplicables als ERTO basats en causes objectives (econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció): els procediments d’ERTO basats en causes objectives, iniciats a partir del 12 de maig de 2020 i fins al 30 de juny de 2020, es podran seguir aplicant les previsions contingudes a l’article 23 del Reial Decret-llei 8/2020 sobre tràmits d’aplicació.L la tramitació d’aquests expedients es podrà iniciar mentre estigui vigent un ERTO per causa de força major. Els ERTO per causes objectives vigents en data 12 de maig de 2020 seguiran sent aplicables en els termes previstos a la comunicació inicial de l’empresa i fins al termini determinat a l’ERTO.
Extensió dels ERTO per causa de força major i de les mesures extraordinàries en matèria de protecció per atur i cotització: el Consell de Ministres podrà establir una pròrroga dels ERTO per força major i els beneficis de seguretat social relacionats amb aquests més enllà del 30 de juny de 2020, en atenció a les restriccions de l’activitat vinculades a raons sanitàries que encara subsisteixin.
⠀
Hem elaborat una Guia de Suport a l'Aprenentatge Digital per donar-vos eines pràctiques per iniciar la venda online. En la primera entrega trobaràs les claus sobre com utilitzar la missatgeria instantània per fomentar la venda al teu establiment. Al llarg d’aquests dies anirem penjant els diferents recursos per iniciar-te en la venda online. Consulta el recurs aquí: https://bit.ly/2SLwf8d
⠀
Des de l'Ajuntament del Prat hem habilitat un nou servei d’intermediació i assessorament per a llogaters i propietaris de locals comercials. Té com a objectiu acompanyar el teixit comercial local en les dificultats per afrontar pagaments en el context de crisi per la covid19. Pots contactar per telèfon de dilluns a divendres de 10 a 13h (93 370 50 54 ext.255) o a l'adreça locals@pratespais.com. Consulta el recurs aquí: https://bit.ly/2WXMU9R
Seguim posant a disposició de totes les persones alguns recursos formatius a distancia que considerem que poden ser molt profitosos durant aquests dies. Es tracta de cursos de Barcelona Activa, Pimec-Formació i la Fundació Paco Puerto: https://bit.ly/2SLwf8d
Tenim disponible al web un espai amb informació sobre ofertes i borses de treball relacionades amb la situació de crisi per la COVID-19: https://bit.ly/3ay6Cy2
Teniu disponible un número de telèfon per atendre consultes i dubtes relacionats amb l'activitat econòmica, el comerç i l'ocupació: 934 786 878. Aquest servei funciona de dilluns a divendres de 9 a 14 h i de 15 a 17 h. L'objectiu és donar resposta a les consultes sobre les mesures derivades de la excepcional situació provocada per la crisi de la Covid-19.