Estiu 2025
El passat 10 de juny Salvador Illa va anunciar la seva proposta per ampliar l’aeroport. Una proposta feta d’esquena a municipis com el nostre, amb qui no l’havia compartit. Encara esperem que ens en detalli aspectes clau. Però sí que sabem ja una cosa: afectaria no un, sinó dos espais naturals del Delta, la Ricarda i el Remolar.
Davant d’aquesta amenaça, no defallirem. Els defensors de l’ampliació ens voldrien resignades. Per això ens volen fer creure que l’ampliació està tancada i beneïda. Res més allunyat de la realitat. Ja vam poder aturar un projecte igual fa quatre anys. I ho tornarem a intentar. Estem convençudes que la UE impedirà l’ampliació, perquè no només és dolenta per al Prat, sinó que no defensa l’interès general.
Defensar l’interès general és planejar les infraestructures de Catalunya pensant en la majoria de gent treballadora que necessita agafar el tren cada dia, i no en la minoria que vol vols per anar a fer negocis a Shanghai.
Defensar l’interès general per sobre de sigles i partits és el que van fer els grups municipals que pensen de formes molt diferents, però que al darrer plenari van avantposar la ciutat i van tornar a votar contra l’ampliació. Agreixo molt a tots aquests grups, tan diversos, haver tornat a bastir aquest front comú majoritari. I als que s’hi han distanciat, els dic que sempre tindran la porta oberta en la lluita contra l’ampliació.
Perquè no sobra ningú en la defensa d’allò que hem construït durant les darreres dècades: una ciutat equilibrada, que gaudeix d’aquest equilibri. Una ciutat que gaudeix dels seus espais naturals, d’una platja que té reptes per resoldre, però que cada estiu acull milers de persones, d’un parc agrari que ens proporciona productes de proximitat.
Aquesta és la ciutat que podem tornar a gaudir de valent aquest estiu. Ho fan els milers d’infants que participen en uns casals que no serien possibles sense la feina de tantes entitats i monitors i monitores a qui mai podrem agrair prou la seva dedicació. Ja ho hem fet també a les revetlles de Sant Joan o les festes de Sant Pere, i ho podrem fer celebrant l’Orgull, per Sant Pollín, o al Soundit, un festival que arriba per primer cop al Parc Nou per enriquir l’oferta d’oci aquest estiu al Prat. Podreu trobar informació de tot plegat a la revista que teniu a les mans.
Bon estiu a tothom!
Alba Bou
L'alcaldessa