El Prat, amb la democràcia

Immaculada Llopis Climent

Estiu 2017

El passat 9 de juny, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, va anunciar la data i la pregunta del referèndum i va convocar la ciutadania a participar-hi i decidir el futur polític de Catalunya el proper 1 d’octubre. Tot el poble de Catalunya està cridat a anar a votar, tant els que legítimament volem la independència com aquells que no la volen. El referèndum és una demanda de prop del 80 % dels ciutadans i ciutadanes d’aquest país i, per tant, és la voluntat de la gran majoria de la societat.

Per a la realització del referèndum serà necessària la implicació de totes les institucions, també la dels ajuntaments del país. En aquest sentit, ens preguntem què farà l’Ajuntament de la nostra ciutat. El Ple Municipal va aprovar fa pocs mesos adherir-se al Pacte Nacional pel Referèndum. Ara ha arribat l’hora de complir aquest compromís. Esperem que ICV no caigui en la temptació de buscar excuses per negar-se a col·laborar amb la Generalitat en l’organització del referèndum. El dret a
l’autodeterminació s’exerceix sense demanar permís. El PDeCAT del Prat treballarà perquè l’Ajuntament ajudi que els ciutadans puguin exercir el seu dret a vot. Per acabar us vull desitjar un bon estiu a tothom.

Immaculada Llopis Climent

Més opinió estiu 2017