Esteu aquí

Volen que el port obri 24 h per evitar col·lapses

El Consell d'Usuaris del Tranport de Catalunya, que aplega empreses de comerç exterior, aposta pel trànsit nocturn de contenidors.

dijous, 14 abril, 2005 - 11:29

El Consell considera que el caos i el col·lapse circulatori als accessos del port perjudiquen la competitivitat de la infraestructura i fan difícil aconseguir l'objectiu de convertir l'equipament en un port de referència al Mediterrani.

Aquesta entitat proposa, a banda de les inversions necessàries per millorar la mobilitat de les mercaderies, la implantació de les 24 hores d'activitat, fet que permetria fer part del transport en horari nocturn.

Segons el Consell d'Usuaris, l'estat actual dels accessos i la falta de flexibilitat horària són les causes del col·lapse circulatori que pateix tota la zona pròxima al port.  "La mobilitat a l'àrea metropolitana es veuria afavorida gràcies al trànsit nocturn de camions, que descongestionaria les actuals vies de circulació de la ciutat, que en horari matinal estan saturades", assegura aquest organisme.

El Consell d'Usuaris està fent una campanya per sensibilitzar les empreses carregadores disposades a iniciar un programa pilot de transport nocturn. A més, ha fet arribar la seva reclamació al secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, i als responsables d'aquesta àrea de l'Ajuntament de Barcelona.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 24 desembre, 2025 - 13:00

Porteu al Parc de Nadal la vostra targeta dels desitjos: la podeu recollir als comerços del Prat!

La proposta, adreçada als infants, combina tradició, participació ciutadana i...

dilluns, 15 desembre, 2025 - 12:00

El Consell Cooperatiu Municipal avança en l’estratègia de l’economia social al Prat

La darrera sessió de l'any ratifica els eixos i accions del pla de treball...

divendres, 12 desembre, 2025 - 11:15

El Prat presenta “Més Pratencs”, un projecte per transformar i modernitzar els polígons industrials

Una actuació estratègica que destinarà més d’1,2 milions d’euros a la...