Propostes des de l'àmbit de lectura del programa municipal IntersECCions

divendres, 12 juny, 2020 - 11:00

Aquest curs escolar especial i diferent està a punt d'acabar i des de l'àmbit de lectura del programa IntersECCions s'han elaborat un seguit de propostes i recomanacions lectores per tal que aquest estiu estigui ple d'imaginació, històries i creativitat.

Recomanacions lectores estivals des de la Biblioteca Antonio Martín

La Biblioteca Antonio Martín, que és un agent impulsor dins l’àmbit i coordina el projecte en xarxa Converses literàries, ha elaborat una guia bibliogràfica amb recomanacions de lectura per acompanyar l'estiu als infants del Prat i les seves famílies, des de l'etapa de bressol fins al cicle superior de primària. Inclou lectures i llibres ben variats que us sorprendran: contes, àlbums, llibres de coneixements, música, revistes, còmics... També els adults hi trobareu alguna recomanació en honor a Gianni Rodari, un escriptor per descobrir, rellegir i estimar especialment enguany, centenari del seu naixement. A més, la guia us donarà la informació que necessiteu per contactar amb la biblioteca i demanar els llibres en préstec!

Recursos didàctics del LECXIT per a les famílies 

Pel que fa al projecte LECXIT, la Fundació Bofill ha elaborat un kit lector amb recursos didàctics per a les famílies amb infants de 4t, 5è i 6è de primària que vulguin promoure l'hàbit i el gust per la lectura durant l'estiu. En aquest, hi trobareu, d'una banda, una Infografia amb 5 claus per promoure la lectura a casa. Aquesta està redactada en català i al dors compta amb una traducció al castellà, àrab i urdú. Cadascuna de les cinc claus de la infografia va acompanyada d'un vídeo explicatiu en català i castellà. D'altra banda, també hi trobareu una guia amb orientacions lectores per a pares i mares elaborada per Jaume Centelles amb 12 propostes per promoure la lectura dels fills i filles a casa.

Relats i històries escrites per l'alumnat del Petits Contes

Finalment, la lectura dels diferents relats i històries elaborats per l'alumnat de 4t, 5è i 6è de l'Escola Bernat Metge i l'Escola Mare de Déu del Carme, realitzats en col·laboració amb el Centre Cívic Jardins de la Pau en el marc del projecte Petits Contes, suposa una bona forma d'endinsar-se en la lectura a través de nous formats digitals narratius, com el còmic, podcast o il·lustració digital. Podreu gaudir de tots els relats accedint a la plataforma del Petits Contes.

Bon estiu lector famílies i infants del Prat!

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 30 desembre, 2025 - 10:30

Ja es poden comprar els abonaments a preu reduït per a residents de la ciutat per al festival d’electrònica SOUNDIT!

L’esdeveniment musical es durà a terme els pròxims 17 i 18 de juliol, de 16 h...

dimarts, 23 desembre, 2025 - 10:00

Temporada febrer-maig 2026 de L'Artesà: el batec compartit

Les entrades sortiran a la venda dimarts 10 de febrer a les 17 h

dijous, 18 desembre, 2025 - 12:45

Els Serveis d’Educació Ambiental donen suport als 600 m2 d’horts dels centres educatius

Són 11 espais d’hort, el primer creat fa més de 15 anys i el darrer, al...