Esteu aquí

Tres alumnes del Dalí, premiats per una investigació científica

TEMES: Educació

Han guanyat un dels primers premis del XXI Certamen de Jóvenes Investigadores 2008, que convoca el Instituto de la Juventud.

dimarts, 7 octubre, 2008 - 12:47

El treball d'investigació científica "Toda la verdad de los Mentos y la Coca-Cola", portat a terme durant tres anys per Sergi Cuadrado, Pau Colominas i Albert Vique, ex alumnes de l'IES Salvador Dalí de la nostra ciutat, ha guanyat un dels vuit primers premis, que té una dotació econòmica de 5.000 euros, del XXI Certamen de Jóvenes Investigadores 2008, que convoca el Instituto de la Juventud, vinculat al Ministeri d'Igualtat. El Certamen s'ha celebrat a Màlaga (Andalusia).

El treball presentat, escollit entre més de 200 presentats, és un estudi sobre les causes de la reacció guèiser que es produeix quan els caramels de la marca Mentos són introduïts en begudes gasoses, fonamentalment de cola. El motiu és, segons Sergi Cuadrado, "que els caramels es dissolen i afavoreixen que les bombolles es col·loquin a la superfície. Les bombolles creixen fins que es desprenen, tot arrossegant amb elles tot el líquid".

Aquest estudi va ser el treball de recerca realitzat per aquests alumnes el curs 2007-2008 i va estar tutoritzat per la professora Carmen Fernández del Departament de Ciències Experimentals de l'IES Salvador Dalí.

 

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 9 octubre, 2025 - 14:45

El programa Temps per cures incorpora noves dates de canguratge dins la seva oferta estable de serveis

Una és per una activitat de l’Oferta formativa i una altra pel proper 3 de...

dijous, 9 octubre, 2025 - 09:00

L’Institut Illa dels Banyols imparteix dos certificats professionals de nivell 1

Els cursos comencen el 10 de novembre i encara hi ha places disponibles

dimarts, 7 octubre, 2025 - 16:45

Interseccions arrenca el curs 25/26 en la seva novena edició

Nou curs, nous reptes i algunes novetats