Esteu aquí

Tota la informació sobre la qualitat de l’aire, a un clic

L’Ajuntament del Prat participa en el projecte europeu #iBAM, que té com a objectiu estudiar com circula la contaminació a les principals ciutats europees, tenint en compte la geometria urbana i la meteorologia.

BettAir

divendres, 24 desembre, 2021 - 10:30

La nostra ciutat participa al projecte d’innovació tecnològica #iBAM amb l’objectiu de fer el seguiment de la contaminació dins les grans ciutats europees. Aquest projecte està dins del marc de la iniciativa europea #FF4EuroHPC, que pretén l’accés a la supercomputació de projectes innovadors.

Per a fer-ho possible, s’han instal·lat, en una primera fase del projecte, quatre sensors a: Fondo d’en Peixo, l’avinguda Verge de Montserrat, Mirador d’avions i la tercera pista de l’aeroport. Aquests sensors, que ja estan funcionant, recolliran informació sobre gasos i partícules i incorporen sis anemòmetres i tres estacions meteorològiques. En una segona fase, s’introduiran les dades al sistema de computació ALYA, propietat del Centre de Supercomputació de Barcelona. Aquesta eina generarà un model 3D per mostrar el moviment de la contaminació. La tercera fase del projecte, la última, donarà pas a un estudi de totes aquestes dades i es podrà fer una classificació en funció de la població i els graus de contaminació.

Aquest projecte es va presentar a la Smart City Expo World Congress, conjuntament amb les iniciatives de la Diputació de Barcelona.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 23 juliol, 2025 - 08:45

El Prat estrena la Ronda Nord i guanya amb ella un nou accés als grans eixos viaris del nostre entorn

La nova connexió, que ha suposat una inversió de tres milions d’euros, forma...

dijous, 17 juliol, 2025 - 14:45

Nou sentit de circulació al polígon Urgoiti per millorar la seguretat viària

Les intervencions es completaran la propera setmana i afavoreixen la connexió...
garbelladora amb.jpeg

dijous, 17 juliol, 2025 - 14:00

Finalitzen les tasques de neteja de la platja arran de l’episodi de fortes pluges

L’AMB ha dut a terme treballs intensius per retirar la gran quantitat de...