Esteu aquí

Tota la informació sobre la qualitat de l’aire, a un clic

L’Ajuntament del Prat participa en el projecte europeu #iBAM, que té com a objectiu estudiar com circula la contaminació a les principals ciutats europees, tenint en compte la geometria urbana i la meteorologia.

BettAir

divendres, 24 desembre, 2021 - 10:30

La nostra ciutat participa al projecte d’innovació tecnològica #iBAM amb l’objectiu de fer el seguiment de la contaminació dins les grans ciutats europees. Aquest projecte està dins del marc de la iniciativa europea #FF4EuroHPC, que pretén l’accés a la supercomputació de projectes innovadors.

Per a fer-ho possible, s’han instal·lat, en una primera fase del projecte, quatre sensors a: Fondo d’en Peixo, l’avinguda Verge de Montserrat, Mirador d’avions i la tercera pista de l’aeroport. Aquests sensors, que ja estan funcionant, recolliran informació sobre gasos i partícules i incorporen sis anemòmetres i tres estacions meteorològiques. En una segona fase, s’introduiran les dades al sistema de computació ALYA, propietat del Centre de Supercomputació de Barcelona. Aquesta eina generarà un model 3D per mostrar el moviment de la contaminació. La tercera fase del projecte, la última, donarà pas a un estudi de totes aquestes dades i es podrà fer una classificació en funció de la població i els graus de contaminació.

Aquest projecte es va presentar a la Smart City Expo World Congress, conjuntament amb les iniciatives de la Diputació de Barcelona.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 3 març, 2026 - 14:00

Arrenca una nova edició de les Festes de la Carxofa amb les XVIIenes Jornades Gastronòmiques

La presentació del cartell, obra del creador pratenc Gabri Guerrero, i dels...

dimecres, 25 febrer, 2026 - 15:15

La tortuga Rotllà, recuperada al CRAM amb el suport de l’Ajuntament del Prat, torna al mar

La ciutadania podrà seguir el periple de l’animal, que porta el nom d’un...

dimarts, 24 febrer, 2026 - 13:30

Eleccions agràries a Catalunya el proper dia 27 de febrer de 2026

El pròxim 27 de febrer del 2026 està previst que se celebrin eleccions...