Esteu aquí

Tot a punt per a l'arribada dels infants sahrauís

Els dies 24, 25 i 26 arribaran 625 nens i nenes per passar l'estiu amb famílies catalanes.

dimecres, 23 juny, 2010 - 12:00

El projecte Vacances en Pau, amb el qual famílies catalanes acolliran nens i nenes sahrauís durant els mesos d’estiu, pretén donar a aquests infants la possibilitat de veure moltes coses que fins ara només coneixen en els llibres escolars (rius, muntanyes, el mar...) i la de conviure amb nens i nenes catalans/nes per arribar a tenir una altra imatge del món, diferent a la qual els mostra la realitat quotidiana dels campaments de refugiats on el poble sahrauí viu exiliat des de l’any 1975.
 
Arribada al Prat
A l’arribada a la nova terminal de l’aeroport del Prat, durant els dies 24, 25 i 26 de juny, els infants seran rebuts pels representants del Front Polisari a Catalunya, membres de les diferents associacions solidaries amb el poble sahrauí a Catalunya i voluntaris de l’associació El Prat amb el Sàhara.

Col·laboracions
A partir d’aquí, com en els darrers anys, els infants seran conduïts a l’institut Ribera Baixa, del Prat, del Llobregat, amb autobusos que Transports Metropolitans de Barcelona ha posat a la disposició de l’organització i que, com cada any, seran conduïts per conductors solidaris de la mateixa empresa.

És gràcies a la col•laboració de l’Ajuntament del Prat que, any rere any, les entitats que desenvolupen aquest projecte solidari poden organitzar l’arribada dels infants i fer la primera acollida abans de traslladar-los a les famílies que arreu de Catalunya els acolliran durant tot l’estiu.

També hi col•laboren el centre comercial Carrefour del Prat, que fa una donació de material (paper de cuina, tovallons, paper higiènic...) i l’empresa Velagar, que cedeix dos frigorífics per poder guardar tot el menjar durant aquests dies.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 26 juny, 2026 - 11:45

Oberta la convocatòria de l’ajut al lloguer per a joves del 29 de juny al 10 de juliol

Els menors de 35 anys podran sol·licitar ajudes d’entre 50 i 250 euros...

dijous, 25 juny, 2026 - 13:45

"Vinyetes al barri": l'art urbà i participatiu uneix Sant Cosme i La Botiga a través d'un itinerari visual

Joves del municipi i l'artista RUGHI transformaran l'espai públic aquest...

dilluns, 15 juny, 2026 - 14:15

Més de 20 persones participen en la taula comunitària de Sant Cosme

La taula comunitària continua consolidant-se com un espai de participació,...