Esteu aquí

So, moviment i escena per a una edició del Campus d'Estiu amb Mar García i Javi Soler

Aquesta ha estat una nova edició d'aquest espai de creació interdisciplinària per a joves organitzat conjuntament des de L’Escola d’Arts en Viu, La Capsa i L’Artesà

divendres, 11 juliol, 2025 - 09:00

Del 30 de juny al 4 de juliol, el Teatre L’Artesà va acollir una nova edició del Campus d’Arts en Viu, un espai intensiu de creació artística destinat a joves, acompanyat per professors de L'Escola d'Arts en Viu i liderat pels artistes Mar Garcia i Javi Soler. Els mateixos creadors que, al llarg del curs, han guiat l’assignatura d’Espai de Creació van tornar a posar-se al capdavant del projecte, oferint una setmana plena d’experimentació i aprenentatge col·lectiu.

Durant les sessions, un grup de 20 joves va treballar a partir d’una eina clau proposada pels artistes: la traducció. Aquesta metodologia va servir com a punt de partida per a la creació d’escenes a partir de quatre fotografies, traduint-les a diferents llenguatges escènics com el so o el moviment per a composar escenes.

Els participants es van organitzar en quatre grups i van construir les seves peces per capes, desenvolupant processos creatius propis amb l’acompanyament dels artistes. El resultat d’aquest intens treball es va compartir l'últim dia a familiars i amics, en una mostra on es van poder veure diferents escenes que combinaven música i moviment creades al llarg de la setmana. L’esdeveniment va concloure amb un col·loqui on els joves van compartir com havien creat les escenes, les eines que havien posat en joc i la metodologia que havia estructurat la seva experimentació.

Aquesta ha estat, doncs, una nova edició del Campus d’Arts en viu, un espai de creació interdisciplinària (música, teatre i dansa) per a joves d’entre 12 i 17 anys que compta amb la participació d’un col·lectiu d’artistes professionals i del professorat de música, teatre i dansa de L’Escola d’Arts en Viu i s’organitza conjuntament des de L’Escola d’Arts en Viu, La Capsa i L’Artesà. El campus es consolida així com una oportunitat més per als joves de descobrir nous artistes, noves metodologies  i de participar activament en un procés creatiu col·lectiu. 

Aquesta activitat contribueix a l’ODS

Compartir

Noticies relacionades

Leyre Marinas, Maria Rguez, Marta Barrufet, Javi Hidalgo, Maria Roca, Eva Sebastián i Lucía Vílchez.

dimecres, 1 abril, 2026 - 10:15

“A través de la música també parlem d’història, de sociologia, de cultura...”

Entrevista al Book Clubbing, el club de lectura de La Capsa

dimarts, 31 març, 2026 - 19:15

Dansa Metropolitana al Prat: El cos com a territori de llibertat i creació

Danses urbanes, espectacles de sala i activitats participatives han convertit...

dilluns, 30 març, 2026 - 15:00

L’acció paral·lela de la Festa de la Dansa fomenta l’intercanvi i el gaudi compartit

Les entitats participants impulsen dues trobades prèvies per compartir i...