Esteu aquí

S'inicia el quart any dels projectes d'arts visuals a les escoles Ramon Llull, CEE Can Rigol i a l'Institut Escola Pepa Colomer

L'Escola d'Arts Visuals del Prat codissenya amb les escoles implicades els projectes d'aquest curs

divendres, 5 novembre, 2021 - 09:00

Un nou curs, l'Escola d'Arts Visuals en el marc del programa IntersECCions, realitza diverses accions formatives i d'acompanyament als centres educatius al voltant de les arts visuals.

Per un costat, els educadors i educadores de l'Escola d'Arts Visuals treballen conjuntament amb el cos docent de les escoles en el codisseny dels projectes a cada centre i, a més, comparteixen material bibliogràfic d'autors i autores, de projectes i de conceptes, que es relacionen amb els processos d'aula i amb les temàtiques dels projectes en curs.

Per altre costat, aquests educadors i educadores, juntament amb el cos docent dels centres, imparteixen docència i treballen les arts visuals amb diferents grups d'alumnes, que a continuació us expliquem amb detall.

També, un curs més, tots els professionals implicats en els projectes d'arts visuals s'apleguen en l'entorn d'aprenentatge d'arts visuals, espai on comparteixen pràctiques i experiències i es formen en aspectes transversals als projectes.

Escola CEE Can Rigol - formació en Art Contemporani: incloem una mirada sobre la diversitat funcional en els espais d'art

Aquest curs, L'Escola d'Arts Visuals del Prat intervindrà en l'alumnat de F's i TVA's de l'escola CEE Can Rigol i es treballarà al voltant de la temàtica transversal de l'escola: la terra. Enguany, el projecte té per objectiu generar un programa de formació en Art Contemporani per l'alumnat amb relació a la resta d'assignatures, treballant amb l'equip docent el contingut formatiu.

Aquest programa de formació treballarà diversos aspectes de l'art contemporani a les aules, amb entitats i amb el centre d'Art Torre Muntadas. La proposta té intenció d'acollir una sèrie d'activitats amb l'objectiu d'incorporar una mirada sobre la diversitat funcional més enllà de l'arquitectònica o de lectura per a no vidents o altres formats.

Es tracta d'incorporar una nova mirada per deslegitimar el 'cub blanc' com a mirada única i hegemònica, repensant l'ús i l'espai temporalment, de manera que algunes alumnes trobin una oportunitat laboral més enllà de la que s'ofereix per a la diversitat funcional.

Institut Escola Pepa Colomer: un pati lliure de jerarquies

Aquest curs a l'Institut Escola Pepa Colomer es continua amb els mateixos grups d'intervenció. Es tracta de l'alumnat de P3, P4, P5 i 1r de cicle inicial. Es treballarà paral·lelament entre els grups per establir un projecte d'Escola.

Durant el curs es treballarà el projecte de forma comunitària, decidint amb el cos docent l'eix del projecte i les activitats a l'aula. En aquest cas l'Escola, contempla treballar al voltant del menjar com un element clau sobre la Salut i el Benestar.
El projecte consisteix a partir de l'espai del pati com un espai plural, pensant els jocs sense jerarquies, ni gènere, ni guanyadores ni perdedores, a més d'abordar conflictes i crear un espai de land art.

Escola Ramon Llull: construir altres relats sobre les identitats adolescents i la ciutat

Aquest any es vol treballar a partir del concepte d'identitat des del format audiovisual. L'escola ho ha expressat com a interès inicial, ja que l'alumnat és de 4t i 5è de primària. A partir del concepte "tecnologies d'empoderament" es codissenya un projecte treballant des d'una perspectiva de relatoria d'imatges focalitzant-se, sobretot, en com llegim les imatges.

Es tracta de treballar els mitjans de comunicació com a narradors d'imatges i analitzar com aquestes influeixen en la construcció de la nostra identitat. Les activitats a l'aula es dissenyen a partir del concepte "ecologia de les imatges", aprofitant les imatges que ja existeixen per a construir altres relats sobre les identitats adolescents i la visió que tenim de la ciutat.

El treball que es desenvoluparà serà un audiovisual, un assaig en vídeo on treballar el text, la lectura i reinterpretació de les imatges i amb l'objectiu de generar una la relatoria de les imatges com a forma de treball.

L'Entorn d'aprenentatge d'aquest curs: com documentar els projectes introduint la mirada de l'alumnat

Aquest curs, el contingut de les trobades entres les educadores de l'Escola d'Arts Visuals del Prat i el cos docent de les diferents escoles participants, girarà al voltant de com l'alumnat pot documentar els projectes introduint el mateix procés de documentació en el marc de l'elaboració i/o procés dels projectes i la mirada de l'alumnat. Es dissenyaran unes sessions al voltant de l'ús de la documentació, la mirada d'aquesta, eines per abordar-la, mètodes i gràfiques, relats visuals i ús per l'anàlisi valoratiu del mateix projecte després de la seva documentació.

Durant les tres sessions es pretén elaborar una documentació per a cada una de les sessions que serà dissenyada per cada un dels tres centres amb el que treballa el programa Interseccions. Així doncs, com a treball final, es conformarà una petita publicació que recull els errors en el procés de documentació, què entenem per documentació, l'ús que en fem, el relat gràfic i l'ecologia de les imatges.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 5 octubre, 2022 - 10:00

Jornada d'escoles d'arts amb la participació de L'Escola d'Arts en Viu

La Xarxa d'escoles municipals de música i arts de la Diputació organitza una...

dimarts, 4 octubre, 2022 - 17:00

Vols formar part del projecte “Eres Basura”?

El dissabte 8 d’octubre tindrà lloc la primera acció del projecte, que...

dimarts, 4 octubre, 2022 - 11:15

La lliçó inaugural dona la benvinguda al curs 2022-2023

El passat dijous 29 de setembre, l’auditori del Cèntric Espai Cultural va acollir la lliçó inaugural del curs 2022–2023. Un acte que té per objectiu ...