Esteu aquí

S'inaugura la nova terminal T1 de l'aeroport

Encara no s'hi pot accedir ni amb metro ni amb el tren de rodalia.

dimarts, 16 juny, 2009 - 11:00

Avui dimarts s'inaugura la nova terminal T1 de l'aeroport del Prat, amb la presència del president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero; del president de la Generalitat, José Montilla; i de l'alcalde del Prat, Lluís Tejedor.

La terminal començarà a funcionar dimecres, amb un vol d'Spanair cap a Madrid a les sis del matí. El primer vol d'arribada també serà un Spanari, procedent de Palma, que arribarà a les 7.50 h.

Durant la primera jornada de funcionament, dimecres, s'esperen 240 vols i 30.000 passatgers. Es mobilitzaran 4.000 treballadors més i hi haurà un equip de 150 informadors per a respondre dubtes i possibles confusions. La T1 tindrà 40 botigues i 43 locals de restauració, que ocuparan 19.600 metres quadrats d'oferta comercial. Segons les previsions, la T1 rebrà més de 30 milions de passatgers a l'any.

Amb més de 500.000 metres quadrats, la T1, situada entre la pista principal i la tercera pista, ha costat 1.258 milions d'euros. Hi treballaran dinou companyies de Star Alliance, entre les quals la catalana Spanair.

Manca d'accessos
A la nova terminal s'hi pot arribar en cotxe, autobús i taxi, però encara no hi arriben ni el metro (línia L9) ni el tren de rodalia.

 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 5 juny, 2026 - 12:45

El Mercat Municipal del Prat acull l’exposició 'Espigolar per transformar' contra el malbaratament alimentari

L'exposició itinerant, que ja ha superat els 12.000 visitants a Catalunya, es...

dijous, 4 juny, 2026 - 12:30

El Prat presenta les actuacions finançades amb fons Next Generation per impulsar un model turístic sostenible al Delta del Llobregat

El municipi ha executat diverses intervencions en natura, mobilitat i...

dimarts, 2 juny, 2026 - 13:45

L'Ajuntament intensifica la neteja de carrers i contenidors a l’estiu

El servei de baldeig amb aigua s’intensifica i es farà cada 10 dies, mentre...