Esteu aquí

S’estrena 6è canta amb el títol “T’atreveixes?”

Alumnat de sisè de 9 escoles del Prat, en col·laboració de L’Escola d’Arts en Viu, s’han enviat missatges per transformar el món

divendres, 10 juny, 2022 - 09:00

Malgrat haver estat un curs amb algunes incerteses, no hem volgut abandonar del tot la idea de la Cantata Ciutat del Prat. Així doncs, aquest curs 2021-22 hem creat 6è canta, una proposta musical on alumnat i professorat de 6è de 9 escoles de la ciutat, en col·laboració amb L’Escola d’Arts en Viu, han interpretat i posat en escena diverses peces musicals. Aquest projecte s’emmarca dins del programa Interseccions.

Treball en xarxa entre escoles i L'Escola d'Arts en Viu

Enguany, L'Escola d'Arts en Viu, ha elaborat un dossier pedagògic i un suport sonor dels temes "Som el futur" i la "Sardana del Prat" en l'adaptació de l'Alfred Garcia, a més del tema inèdit "T'atreveixes" el qual dona nom a aquesta edició. A partir d'aquest material, l'alumnat acompanyat dels seus mestres, ha treballat amb continguts musicals diversos:  instruments, percepció auditiva, coreografia, afinació, mètrica, lletra, etc. Pel que fa al tema inèdit, aquest s'ha concebut com un estímul a la creació i alhora un espai de reflexió sobre quina responsabilitat podem exercir en aquest món que habitem.

L'acollida a les aules ha estat molt positiva, gràcies a les inesgotables especialistes de música i a la seva predisposició a brindar sempre la millor experiència al seu alumnat. S'han engrescat amb la composició del text, a compartir a l'aula una reflexió sobre la seva realitat que, ben segur, ha estat enriquidora. Les cançons d'altres anys també han servit a les mestres per explicar vivències de cursos anteriors, teixint el fil que uneix aquest projecte any rere any.

Un tema inèdit: T'atreveixes?

"T'atreveixes?" ha estat el repte que alumnes de sisè ha entomat  aquest any. Elles/es estrenen aquesta cançó i la converteixen en un canal de comunicació, transmetent a les altres escoles a què s'atreveixen per tal de contribuir a canviar el món. S'han convertit en els/les artistes creadores de la lletra, en les emissores d'un missatge encoratjador per impulsar-nos a tots/es a construir una realitat millor. Cada escola ha enviat el seu missatge a una altra, que l'ha cantat i li ha donat forma en els vídeos, que tot seguit us mostrem i que també podreu veure en aquest enllaç

Si bé estem ens hem hagut de quedar lluny de l'experiència multitudinària que coneixem de la Cantata Ciutat del Prat, celebrem que continuem plegades transmetent a l'alumnat que estan acompanyats/des en el seu camí d'aprenentatge i que sempre tindran la música i l'art com a vehicle per expressar-se.

Compartir

Noticies relacionades

clubs_lectura_biblioteca

divendres, 24 juliol, 2026 - 10:00

Els clubs de lectura de la Biblioteca Antonio Martín tanquen una nova temporada

Divuit clubs i més de 260 persones inscrites durant el curs 2025-2026

dimarts, 21 juliol, 2026 - 14:00

Prepareu l'agenda: L'Aparador torna per Festa Major amb mercat d'artesania, tallers i vermut amb DJ

La trobada Fet a mà del Prat i un vermut musical són les grans novetats d...

divendres, 17 juliol, 2026 - 10:15

Arts en Viu reforça la seva aposta per la dansa contemporània amb Big Bouncers

Una iniciativa centrada en la creació, la participació i l'exhibició per...