Esteu aquí

Retirar un vehicle: gestió fàcil i gratuïta

TEMES: Urbà

Gestionar la baixa definitiva d'un vehicle i la seva retirada de la via pública no suposa cap problema i, a més,és una gestió gratuïta.

divendres, 1 març, 2002 - 01:00

El propietari pot fer aquests tràmits de manera molt senzilla i des de l' Ajuntament. Simplement cal que s'adreci a l'Oficina d'Informació i Atenció al Ciutadà (OIAC) o a la Policia Local. La presència d'un vehicle abandonat a la via pública va en detriment de la qualitat de vida de la ciutadania, per motius diversos: aquests cotxes són focus de brutícia, danyen l' estètica del carrer i de l'entorn i, a més, impliquen una disminució de la capacitat d'estacionament, ja que ocupen un espai que podria ser aprofitat per un altre.
La llei, en aquests casos, faculta l'Administració Local per retirar qualsevol vehicle de la via pública quan constitueixi un perill o dificulti la circulació de cotxes o de vianants. També es pot retirar quan es consideri que ha estat abandonat pel seu propietari.
En aquest sentit, la llei de trànsit diu que un vehicle es pot considerar abandonat quan romangui estacionat en un mateix lloc durant un període superior a un mes i presenti desperfectes que facin impossible el seu desplaçament pels seus propis mitjans o bé li faltin les plaques de matrícula. Si un vehicle és abandonat, serà tractat com a residu sòlid urbà.

Indicis d'abandonament
Als ulls del ciutadà i de l'agent de la policia local, un vehicle brut, amb algun vidre trencat, amb les rodes desinflades, amb acumulació de pols i terra per sota, amb manca de peces de l'exterior i de l'interior, etcètera, ja dóna uns indicis suficients per poder ésser considerat com un vehicle definitivament abandonat i, per tant, és susceptible de ser denunciat i retirat de la via pública.
L'any 2001, la Policia Local va retirar de la via pública 662 vehicles en estat d'abandonament. D'aquests, 316 es van retirar amb la renúncia del seu titular, mentre que 346 ho van ser com a residu sòlid. Les raons per les quals un ciutadà decideix abandonar el seu vehicle al carrer poden ser diverses.
Des de la Policia Local pensem que és necessari que els ciutadans estiguin informats que el tràmit per gestionar la baixa definitiva i la retirada d'un vehicle de la via pública es pot fer de manera molt senzilla i des de l'Ajuntament.
El propietari que vulgui fer aquesta gestió només cal que s'adreci a l'Oficina d'Informació i Atenció al Ciutadà (OIAC), situada al carrer Major, 2. També pot adreçar-se a la Policia Local durant les 24 hores del dia.
Haurà d'omplir un imprès de renúncia i la sol·licitud de retirada, i l'Ajuntament li gestionarà la baixa definitiva sense cap càrrec. La documentació que haurà d'aportar és la següent:
ý Una sol·licitud signada pel titular. Si el vehicle té més d'un titular, una sol·licitud per a cadascun. Aquest imprès, li facilitaran l'oficina on s'adreci.
ý Fotocòpia del DNI en vigor de cadascun dels titulars.
ý Originals de la documentació del vehicle: permís de circulació i targeta d'inspecció tècnica. (Si és un ciclomotor caldrà presentar la llicència de circulació o certificat de característiques).
Cal que l'interessat aporti, si els té, els rebuts acreditatius conforme es troba al corrent del pagament de l'impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM) 

ALBERT ROMERO

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 21 gener, 2020 - 09:30

Nous ajuts per a la rehabilitació d'edificis residencials amb criteris energètics

Se subvencionarà la redacció de projectes i treballs tècnics per rehabilitar...

dimecres, 15 gener, 2020 - 14:15

Dijous i divendres, treballs de manteniment del paviment al c. Lleida

Talls de trànsit, prohibicions d'estacionament i desviament d'autobusos

dimecres, 15 gener, 2020 - 13:15

Acaben les obres de remodelació dels carrers Girona i Tortosa

Les obres havien restat un temps inacabades a causa de la no execució dels...