Esteu aquí

Relats de guerra a l'Espai de Memòria

dimecres, 13 novembre, 2024 - 09:15

El passat 7 de novembre va tenir lloc la  lectura dramatitzada, Relats de guerra,  a l’Espai de memòria en homenatge a les víctimes del franquisme i el nazisme , situat als Jardins d’Àngel Guimerà.

La lectura va anar a càrrec de Maite Besora, Blanca Pàmpols, Arnau Puig i Albert Riballo, membres del grup de teatre Kaddish, i que tenen una llarga trajectòria artística.

Relats de guerra és un recull de textos d’autors  i autores locals que fan un recorregut vital,  des de la proclamació de la  II República fins a la repressió franquista i l’exili.

L’acte va ser un èxit de públic i una oportunitat per donar a conèixer l’espai.

L’Espai de memòria, un espai de recolliment

L’Espai de memòria, inaugurat el 31 de març de 2023, és un espai de reconeixement a  les persones del Prat que van ser víctimes mortals de la repressió franquista i del nazisme.

A l’espai es recullen el noms de catorze persones executades després d’uns consells de guerra sumaríssims, sense garanties; dotze persones assassinades als camps nazis; set víctimes de les condicions inhumanes a les presons franquistes i dues morts als camps de concentració espanyols i francesos.

Amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 19 juny, 2026 - 11:00

El Tomb pel barri tanca una nova edició descobrint el patrimoni natural del Prat

Durant set setmanes, les participants han recorregut diversos espais naturals...

divendres, 19 juny, 2026 - 10:00

Dibuixar el moviment: una experiència compartida entre l’Escola d’Arts Visuals i l’Escola d’Arts en Viu

Durant les darreres setmanes, el vestíbul de L’Artesà ha acollit TRAÇATS, una...

divendres, 12 juny, 2026 - 13:30

Compartir temps, jugar amb l’altre o com des de Can Rigol s’obren possibilitats i partides amb la gent gran de Jardins

El projecte d'arts visuals connecta l'alumnat de l'escola Can Rigol amb la...