Esteu aquí

Què preocupa més els consumidors del Prat?

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC, c. Major, 23) va tramitar l'any 2004 un total de 2.108 consultes, 395 reclamacions i 47 denúncies de consumidors.

dijous, 17 febrer, 2005 - 10:45

Per sectors, aquest ha estat el balanç:

Alimentació. N'hi ha hagut 28 consultes, 2 reclamacions i 6 denúncies, motivades sobre tot per l'etiquetatge o la qualitat del producte.
Establiments/Productes. 331 consultes, 86 reclamacions i 7 denúncies, generalment per l'incompliment de la garantia d'electrodomèstics; garantia i defectes de fabricació dels automòbils; i muntatge deficient i retard en el lliurament de mobles.
Habitatge. 294 consultes, 9 reclamacions i cap denúncia. La majoria referents a la manca de qualitat dels materials, al retard en el lliurament i als mals acabats de l'obra.
Serveis. 1.417 consultes, 298 reclamacions i 34 denúncies. Hi sobresurten dos temes: Internet i telefonia (serveis deficients, dificultats per donar-se de baixa, tècniques de màrqueting molt agressives i enganyoses, factures desorbitades per trucades a números de tarifació addicional per manca d'informació a l'usuari, connexions a Internet sense que l'usuari en sigui conscient...) i serveis de llum i gas, per la liberalització del mercat (comercials que no expliquen correctament de què es tracta i que aconsegueixen contractes de manera enganyosa quan el consumidor els lliura l'últim rebut, preus abusius de les reparacions...).

Inspecció i difusió
L'OMIC impulsa o participa en campanyes d'inspecció i difusió. El febrer i març de 2004, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, es van inspeccionar comerços del Prat per comprovar si complien els requisits mínims exigibles pel que fa a la informació als consumidors. Els resultats diuen que:
- El 29% disposen d'horari comercial.
- El 35% tenen full oficial de reclamació.
- El 97% faciliten tiquet o factura.
- El 53% tenen la informació en català.
- El 63% exhibeixen els preus a l'aparador.
- El 89% exhibeixen els preus a l'interior.
- El 76% tenen una llista de preus.

Del març a l'abril es va fer una campanya de difusió i distribució de fulls oficials de reclamació als establiments comercials de la ciutat.

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 15 desembre, 2025 - 14:45

Les autoritats atenen el cas d’una menor sostreta al Prat pel seu pare

Si teniu qualsevol informació que considereu que pot ser rellevant,...
Mar (primera per l'esquerra), Ángeles (primera per la dreta) i Odile (al costat d'Ángeles).

dilluns, 15 desembre, 2025 - 10:00

“Hi ha moltes persones grans soles i les hem de cuidar molt”

Entrevista a Ángeles Moreno Corpas, Odile Oustlant i Mar Díaz Ramírez,...