Esteu aquí

Quart mes consecutiu de descens de l'atur al Prat

L'atur registrat a l'Oficina de Treball de la Generalitat es redueix per quart mes consecutiu al Prat i la taxa d'atur baixa fins al 14,76%.

divendres, 6 agost, 2010 - 10:56

El mes de juliol s'ha tancat amb 5.040 treballadors i treballadores en situació d'atur al Prat, fet que representa un descens de 276 persones respecte al mes anterior (-5,2%). Des de que va començar la crisi no s'havia produït un descens tant acusat de l'atur.

Per gènere, l'atur ha baixat de 192 homes (-7,1%) i de 84 dones (-3,2%), situant-se el nombre total d'homes aturats en 2.506 i de dones en 2.534. Per edats, l'atur juvenil s'ha reduït en 32 persones, situant el total de joves en atur en 469. El grup d'entre 25 i 44 anys ha comptabilitzat un descens de 178 persones i els majors de 45 baixa en 66 persones.

Al mes de juliol s'han formalitzat 2.686 nous contractes, fet que representa un 8% més que el mes anterior.

Cal tenir en compte que el mes de juliol acostuma a produir-se un augment de l'atur, raó per la qual es pot també valorar positivament aquest descens. Si s'observa el gràfic adjunt (format Pdf) es veu com la variació intermensual entre juny-juliol de 2009 va ser de + 76 desocupats/des mentre la del 2010 en el mateix mes és de -276 persones.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 9 juliol, 2025 - 11:30

S’obre el període d'inscripció per a la nova edició del projecte InserVela, que capacita joves com a instructors/es de vela

El programa començarà el setembre de 2025 i està adreçat a joves d’entre 16 i...

dilluns, 7 juliol, 2025 - 12:00

L'AMB impulsa l'acceleradora d'FP Dual per connectar les empreses i el talent

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) promou aquesta iniciativa pionera que...