Esteu aquí

Prova pilot per identificar residus comercials

Els establiments que participen han d’utilitzar unes bosses gratuïtes per les fraccions de matèria orgànica, envasos i resta. Totes elles porten un controlador que farà seguiment per avaluar una nova tecnologia RFID.

Carrer Ferran Puig

dimarts, 26 octubre, 2021 - 07:00

A partir d'aquesta setmana,  l’Àrea Metropolitana de Barcelona, en col·laboració amb l’Ajuntament, realitza una prova pilot als comerços, bars i restaurants que utilitzen els contenidors de via pública. L’objectiu és avaluar el funcionament de la tecnologia d’un dispositiu d’identificació per radiofreqüència per fer seguiment de la generació de residus.

El funcionament és molt senzill: els i les usuàries utilitzaran unes bosses gratuïtes per dipositar la brossa. Aquestes bosses ja portaran l’identificador i seran recollides i transportades a la corresponent planta de tractament. Després, n’hi haurà una primera fase, amb una lectura manual en el moment de descàrrega a la planta, i després, una segona fase, de lectura de les bosses amb uns arcs digitals instal·lats als alimentadors de les plantes.

En total, hi participen una trentena d'establiments de la ciutat, concretament del nucli antic. En funció del resultats, es podrà dur a terme una nova entrega de bosses durant el mes de desembre. 

Prova pilot residus comerços

Compartir

Noticies relacionades

La Cooperativa Agrícola del Prat a l'Alimentaria 2024

dilluns, 18 març, 2024 - 15:15

La Carxofa Prat i els productes del Parc Agrari porten la veu de la pagesia a l’Alimentaria 2024

La Cooperativa Agrícola del Prat posa en valor l’hortalissa estrella del Baix...

dimecres, 13 març, 2024 - 08:45

El 21 de març, sessió informativa “I després de l’ESO, què?” al Centre Cívic Palmira Domènech

La jornada s’adreça a famílies amb fills i filles que cursen 4t d’ESO
Calçots del Prat_ Cooperativa Agrícola

dilluns, 11 març, 2024 - 10:15

La Cooperativa Agrícola del Prat estrena un segell de qualitat per identificar els calçots que produeix

Es tracta d’una estratègia per posicionar aquest producte de km 0 que destaca...